2007-05-19, 15:58
Medlem
Jag har en bekant som bor nere i Spanien. Enligt honom är käket där inget speciellt, ganska smaklöst också.
Citera
2007-05-19, 16:59
Medlem
reactins avatar
mycket färskt och grönt, god mat!
Citera
2007-05-19, 18:15
Medlem
melackos avatar
Jag har hört att maten i spanien ska vara ganska stark men de är kanske bara skitsnack ?
Citera
2007-05-19, 18:23
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Jag har hört att maten i spanien ska vara ganska stark men de är kanske bara skitsnack ?
Ja, det stämmer inte. Spanjorerna är inga hårda chiliskallar. Det är viktigt att råvarorna får smaka, en del grejer kan beställas starka men dom är inget vidare på det. Det blir liksom bara starkt. Däremot gillar dom vitlök och milda chilirätter.
Citera
2007-05-19, 18:25
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi
Håller med Golonka. Det är medelhavsmat utan finess. Nämnas bör väl att Spanjorerna äter mest fisk på kontinenten, men det är ofta friterat och därmed förstört.
beställer du friterat får du friterat. jag tycker att fisk- och skaldjur oftast är kokt eller grillat, i alla fall i Katalonien och i de baskiska och galiciska köken. Grillad sepia är helt jävla fantastiskt gott.
Citera
2007-05-19, 18:25
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Skitsnack.

Spansk mat smakar i stort sett ingenting, ett av Europas tråkigaste kök.

Enda fördelen med tapas är att de är just tapas så man inte behöver äta så mycket av eländet.

Den godaste maten du hittar där nere får du av alla invandrare som finns i Katalonien. Hittar du en argentisk restaurang ska du beställa en saftig biff, hittar du en mexikansk dito kan du äta finfint mexarkrubb. Men spansk mat är ungefär lika spännande som svensk.

Värst av allt är skiten man får på julen, turrón. Kan förstöra vilken mysig jul som helst.
Citera
2007-05-19, 18:37
Medlem
qracs avatar
Citat:
Skitsnack på Teneriffa iaf.
Citera
2007-05-19, 18:39
Medlem
sisususis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
beställer du friterat får du friterat. jag tycker att fisk- och skaldjur oftast är kokt eller grillat, i alla fall i Katalonien och i de baskiska och galiciska köken. Grillad sepia är helt jävla fantastiskt gott.

Jag måste säga att vi jämför äpplen och päron. Det finns naturligtvis bra mat i alla länder , men jag jämför maten i personalrestaurangerna på företagen jag besöker, vilket inte är så exlusivt men antagligen speglar situatioen i landsdelen ifråga.
Citera
2007-05-19, 19:18
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi
Jag måste säga att vi jämför äpplen och päron. Det finns naturligtvis bra mat i alla länder , men jag jämför maten i personalrestaurangerna på företagen jag besöker, vilket inte är så exlusivt men antagligen speglar situatioen i landsdelen ifråga.
Ja, ok. Dock undrar jag om man kan döma ut ett lands kokkonst som "medelhavsmat utan finess" baserat på besök i personalrestauranger.
Citera
2007-05-19, 19:44
Medlem
Superbowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Skitsnack.

Spansk mat smakar i stort sett ingenting, ett av Europas tråkigaste kök.

som helst.

Det stämmer så jävla bra. Maten smakar inte ett skit dom vet inte ens vad peppar är för nått.
Citera
2007-05-19, 22:36
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Märkligaste jag har hört... ja, om du aldrig lämnar Las Ramblas. Tvärtom så har minsta lilla skitiga hak förstklassig skinka, manchego och andra läckerheter. Ungefär som vi har Lidl-slaktavfall på våra ställen.
Paella ska man nog äta i Valencia. Att äta det i barcelona eller Madrid är väl som att äta småländska kroppkakor i Piteå.
Ja, jag antar att trådskaparen ska till något som liknar en turistort, knappast den spanska landsbygden.
Citera
2007-05-19, 23:53
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Ja, jag antar att trådskaparen ska till något som liknar en turistort, knappast den spanska landsbygden.

Jag ska till en ort i costa brava norr om barcelona, alltså katalonien eller vafan de heter. Vet inte så mycket om orten men visst äre en turistort, inte allt för stor heller tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in