Forumet Kemi och Pyroteknik gick under en tid stadigt mot det sämre. Psychopatic var ensam moderator och gjorde så gott han kunde, ingen kunde ha begärt mer av honom än vad han gjorde. Efter ett tag ansåg jag situationen vara för ohållbar och gjorde tråden http://www.flashback.org/showthread.php?t=391081. Efter detta blev Jomazi moderator och forumet fick ett rejält uppsving. Det höll under en tid hög kvalitet tack vare att moderatorerna delade någorlunda på ansvaret. Sedan upplever jag det som att något hände. Jomazi fick ta mer och mer ansvar, Psychopatic gled undan mer och mer. Nu för tiden syns psychopatic nästan aldrig i KoP, han gör så gott som inga inlägg och det är mycket sparsamt med modereringen. Jag ser honom nästan bara åtgärda direkta RP:s där det är helt uppenbart att åtgärd ska tas. Inte svarar han på PM heller.
Jag vet inte vad Psychopatic gör nuförtiden med det är uppenbart att han inte lägger mycket av sin tid på KoP. Med tanke på att han är moderator i väldigt många forum antar jag att han lägger sin tid på de andra forumen. Hur det än ligger till så tycker jag att den bästa lösningen på problemet är att en ny moderator utses till KoP och att denne ersätter Psychopatic så han helhjärtat kan moderera de forumen han nu lägger sin tid på. En annan lösning är att det utses en ny moderator och att denne endast läggs till utan att ersätta någon och den sista lösningen är att en annan befintlig moderator tar sig en titt på KoP och hjälper Jomazi att röja upp i de större trådarna där (vilket inte finns en chans att Jomazi fixar ensam). Det sista är en kortsiktig lösning och inte något som håller i längden men det skulle iaf underlätta läsningen ett tag.
Reaktioner och tankar?
Jag vet inte vad Psychopatic gör nuförtiden med det är uppenbart att han inte lägger mycket av sin tid på KoP. Med tanke på att han är moderator i väldigt många forum antar jag att han lägger sin tid på de andra forumen. Hur det än ligger till så tycker jag att den bästa lösningen på problemet är att en ny moderator utses till KoP och att denne ersätter Psychopatic så han helhjärtat kan moderera de forumen han nu lägger sin tid på. En annan lösning är att det utses en ny moderator och att denne endast läggs till utan att ersätta någon och den sista lösningen är att en annan befintlig moderator tar sig en titt på KoP och hjälper Jomazi att röja upp i de större trådarna där (vilket inte finns en chans att Jomazi fixar ensam). Det sista är en kortsiktig lösning och inte något som håller i längden men det skulle iaf underlätta läsningen ett tag.
Reaktioner och tankar?