2007-05-18, 22:28
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Japp, jag tolkade det inte alls som kritik, utan det var mer som en liten förklaring på slutet om varför läget inte alltid är i linje med våra ambitioner.

Alla goda råd är värdefulla, och jag håller helt med om dina punkter ovan.

Vad jag dock vill framhålla här är att när ni tillsätter någon i ett forum så bör personen vara beredd att verkligen moderera där.
Jag har märkt att det tillsätts moderatorer i forum de inte har så stort intresse av och att de därför inte modererar som de borde.

Man kanske tycker att vissa forumsdelar klarar sig själv men så är det inte.

Det tycker jag är trist, i synnerhet då det handlar om de forumsdelar jag är mest aktiv och intresserad av.

Fast det är ju bara min synpunkt, såklart.
Citera
2007-05-18, 22:35
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Vad jag dock vill framhålla här är att när ni tillsätter någon i ett forum så bör personen vara beredd att verkligen moderera där.
Jag har märkt att det tillsätts moderatorer i forum de inte har så stort intresse av och att de därför inte modererar som de borde.

Det tycker jag är trist, i synnerhet då det handlar om de forumsdelar jag är mest aktiv och intresserad av.

I vilka forum tycker du att det har varit så?
Citera
2007-05-18, 22:36
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Allt de punkterna du tar upp håller jag med om och det är det vi har som ambition. Ta gärna upp med moderatorerna i de forumdelar du inte anser fungerar som det ska. Problem kan man också ta upp med valfri moderator så kan den ta upp det för diskussion i outlaw.
Citera
2007-05-18, 22:49
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Allt de punkterna du tar upp håller jag med om och det är det vi har som ambition. Ta gärna upp med moderatorerna i de forumdelar du inte anser fungerar som det ska. Problem kan man också ta upp med valfri moderator så kan den ta upp det för diskussion i outlaw.

Jag har tagit upp mina synpunkter med moderatorerna de forumsdelar jag skriver om och jag har fått respons från dem.

Nu skrev jag mer fritt om vad jag tyckte man kunde göra bättre och hur jag såg på det.

Jag vet hur man ska göra och Du behöver inte mästra mig, jag har varit här rätt länge så jag vet hur man gör och vart man vänder sig men tack för informationen, den kanske leder någon nybörjare rätt.
Citera
2007-05-18, 22:57
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jag vet hur man ska göra och Du behöver inte mästra mig, jag har varit här rätt länge så jag vet hur man gör och vart man vänder sig men tack för informationen, den kanske leder någon nybörjare rätt.

Det var verkligen inte mening att mästra dig.
Citera
2007-05-18, 23:15
Medlem
zoccers avatar
För att återgå till forumsdelen K&P, så tycker jag inte det har varit helt under isen. Bägge moderatorerna gör ett bra jobb, men jag kan hålla med om att Jomazi på senare tid varit rätt ensam och kanske heller inte haft så mycket tid. K&P tillhör ju inte de mest svårmodererade forumen, mest handlar det väl om att hålla splitterbombsfantaster och 14-åriga kewlbombare på mattan .

Men i trådskaparen har vi klart en potentiell ny moderator; aktiv, kunnig, klartänkt och med ett intresse för moderering, ordning och reda, så mitt förslag är att utse Naturvetaren till en 3:dje moderator, jag tror inte han skulle tacka nej.
Citera
2007-05-19, 00:30
Medlem
wääuus avatar
Jag hålölet med hela tideb alltid. Menn jag skulle inte kunne se att psychopathic avgick, en slags sorg skulle slå mig, vi bor ju i samma stad och allt. Jag skulle hellre se att ännu en moderator tillkom.
Jag är just nu för full för att knna läsa igenom alla inlägg i denna tråden och jag ursäktar hemskt mycket för det, jag har nämligen speklat ett spel med öl och lättpåverkad som jag är så blir det som det blir.
Men jag kan nog hålla med om att KoP har blivit lite, ja jag vet inte vad jag ska säga. inläggen bara byggs på med skit, frågor ploppar fdram helt utan sökning och handlar mest om skit, en extra moderator hade definitivt varit till nytta.
Trevlig helg mina kära vänner, och hoppas ni har det bra!
Hoppads ni har förstått ig korrekt rätt, och glöm aldrig Duvas inlägg om när han försökte föda ut en bajstolle efter en tid på cocillana etyfin, gokväll!
Citera
2007-05-19, 01:15
Bannlyst
Naturvetaren är ju nästan lite overkill som moderatorprospect.. med mods som honom skulle övriga mods framstå som mindre, ehh, vad var det jag hade på tungan nu, fulländade kanske..

jag är också smådragen.. Läser inte så mycket i KoP pga risk att spränga bort fingrar men har tittar in ibland och håller med TS i hela inlägget.. även om han begår dödsynden att framhäva sig själv är han en rekordelig kandidat, få användare av sån rang på forat.. enda nackdelen är om forat riskerar att mista en användare iom en modutnämning, att han blir en fulltidsmod alltså..
Citera
2007-05-19, 15:59
Medlem
Även forumet Alternativa sexualiteter behöver fler moderatorer. Stackars Jomazi sköter det alldeles ensam nu, och det kan inte vara ett lätt lass att axla, med tanke på den nivå som oftast hålls i trådarna, och den typ av trådar som startas där. Så tillsätt gärna skyndsamt en passande moderator där, det finns ett flertal personer som i alla fall jag anser lämpliga.
Citera
2007-05-26, 17:42
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Tråkigt om det är såhär. Jag ska genast posta i outlaw om det.
Vad kom ni fram till?
Citera
2007-07-07, 21:22
Medlem
HOkks avatar
Vad händer här? Jomazi har avgått, vi behöver en till mod! Kan inte NV utses eftersom han enl. mig å många uppfyller alla kraven! (och dessutom verkar villig )
Citera
2007-10-17, 21:52
Medlem
Naturvetarens avatar
Nu har K&P gått ner sig igen på grund av att det har funnits endast en moderator en längre tid. Jomazi är inte längre aktiv på forumet och den kvarvarande moderatorn Psychopatic är dessutom inte längre aktiv i K&P. Direkta RP:s åtgärdas efter ett tag men det är klart att intresset inte längre finns där, viket är synd.

Jag hoppas att det görs något åt det här och att minst en ny aktiv moderator utses, det skulle verkligen göra forumet gott!

MVH NV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in