2007-05-18, 17:05
Medlem
mcikes avatar
Hejsan.

Jo nu är det så att jag har lite problem med min DVD-brännare. Jag köpte den i samband med att jag köpte en hel ny dator, och jag har aldrig brännt med den. Men när jag stoppar i en tom CD-skiva så kommer det fram ett timglas vid muspekaren och sen händer det ingenting. Jag ser brännaren i enhetshanteraren och den säger att den fungerar som den ska, men när jag testar att bränna i Nero lr Alcohol så avbryter den så fort jag börjar bränna.
Jag skulle gärna vilja ha det så att det kommer upp en ruta så fort jag sätter i en tom skiva, ni vet den där rutan som ger alternativ om vad man kan göra.

Förstår ni vad jag menar? Är rätt trött och förbannad...
Citera
2007-05-18, 19:27
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag gissar på att en firmware uppgradering behövs, man kan ju alltid hoppas det finns och att det löser problemet
Citera
2007-05-19, 15:02
Medlem
mcikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Jag gissar på att en firmware uppgradering behövs, man kan ju alltid hoppas det finns och att det löser problemet

Okej. Jag laddade ner firmware för min Sony DVD-RW brännare, men hur installerar jag den? Så fort jag dubbelklickar på filen så öppnas den i VLC. Vet någon vart man placerar en firmware-fil?

Tack på förhand.
Citera
2007-05-19, 16:09
Medlem
DennisOlofs avatar
mcike ok, då antar jag att du kollat mycket noga vilken model du har av din brännare samt att du då hämtat rätt firmware, dubbelklicka fungerar nog inte.

Det brukar följa med något program till själva filen som antingen heter .bin eller något annat, ibland är det endast ett program man kan dubbelklicka på och köra.

Kolla instruktionerna för mjukvaruppdateringen och leta på hemsidan brukar finnas information om hur man ska gå tillväga och vad man ska göra. Då blir det nog rätt ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in