• 1
  • 2
2007-05-18, 15:38
Medlem
Fick häromdagen prova på att äta bäverkött. Det är ganska mörkt och magert. Smaken var ingen sensation precis. Den var skjuten en bit söder om Uppsala, tydligen är det gott om bäver i våra vatten och det klassas som ett problem av skogsindustrin. Någon annan som provat på ?
Citera
2007-05-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Fick häromdagen prova på att äta bäverkött. Det är ganska mörkt och magert. Smaken var ingen sensation precis. Den var skjuten en bit söder om Uppsala, tydligen är det gott om bäver i våra vatten och det klassas som ett problem av skogsindustrin. Någon annan som provat på ?

Jo, har fått testa äta bäver tillagat i kokgrop, det var faktiskt helt ok smak på det, rätt mört å så.
Citera
2007-05-18, 16:05
Medlem
FNGs avatar
Hehe, "Have you eaten Beaver?" Kan bli hur kul som helst!

Jag har hört att Bäver ska vara gott, tyvärr har jag aldrig provat själv, förutom den där jävla bävergäld eller vad det heter... Någon trött körtel som sitter i arschlet på djuret i fråga som man sen lägger i brännvin som därefter dricks upp. Smakar... Bäverröv...

//FNG
Citera
2007-05-18, 16:34
Medlem
Getrags avatar
Bävever har jag nog ätit 2-3 gånger. Dock har det varit rökt alla gånger men smakar för jäla gott iaf ..
Citera
2007-05-18, 17:39
Medlem
Roger Pontares avatar
Har testat det när jag var liten så jag kommer inte ihåg hur det smakade, har för mig att det var rökt eller kanske torkat.
Citera
2007-05-18, 18:56
Medlem
Azraels avatar
Har ätit rökt bäver. Smakade helt ok, ungefär som rökt renhjärta. Mört och fint.
Citera
2007-05-18, 19:37
Medlem
locmans avatar
har oxå käkat rökt bäver 4-5ggr typ...
Citera
2007-05-18, 23:29
Medlem
jo, har faktiskt smakat bäver en gång på en vildmarksmässa i sollentuna om jag inte missminner mig. den va också rökt som ovanstående har beskrivit. kommer dock inte ihåg hur de smakade=)
Citera
2007-05-19, 13:22
Medlem
Måste testa rökt, det låter gott. Den jag åt var stekt i ugn tillsammans med vildsvin.
Citera
2007-05-19, 14:00
Medlem
knoxahs avatar
Jepp. Är helt okej.
Citera
2007-05-19, 14:56
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Måste testa rökt, det låter gott. Den jag åt var stekt i ugn tillsammans med vildsvin.
Undrar hur receptet skrivs... "tillsätt en bäver" eller "tillsätt därefter ett medelstort vildsvin"... kan se hur jag börjar flacka med blicken och kolla i kylen, halvvägs in i matlagningen...
On topic: jodå, rökt bäver verkar vara modellen. Visst är det gott, men det vore kul att prova djuret på nåt annat sätt nån gång. Rökt, magert kött smakar ju rätt lika tycker jag. Förutom rökt älghjärta som är fantastiskt.
Citera
2007-05-19, 15:57
Medlem
Golonkas avatar
Jag har ätit bäver ( ) men den som TS frågar efter har jag bara käkat en gång. Seg, trådig och trist. Duger för att hålla svälten från dörren, men annars inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in