2011-06-20, 10:47
Medlem
IshethZenunims avatar
Eftersom jag älskar allt som har med cyberpunk att göra så var jag tvungen att ladda ner den läckta prebuilden och testa, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Designen är fantastisk, miljöerna ger möjlighet att spela precis hur man vill, det går att smyga sig förbi folk eller skjuta dem i ansiktet. Man gör en hel del val i dialoger med personer, vilket alltid är trevligt. Men samtidigt så är det vissa saker jag stör mig på. Gör man ett spel med snygg grafik så måste allt vara snyggt, annars märks det som inte är så snyggt väldigt väl. I prebuilden så är det påfallande ofta som armbågar och axlar rör sig på ett sätt som hör hemma i ett spel från 2005. Sarifs kläder är påfallande kantiga. Det förstör illusionen och säger "kom ihåg att det här är ett spel".

Hur som helst, det var bra nog för att jag skulle förhandsbeställa Augmented Edition till PC. Tänkte först köpa Collector's Edition, men tvåhundra spänn extra bara för en liten statyett kändes inte så prisvärt.

Usch, jag har alldeles för många spel bokade: Deus Ex Human Revolution, The Elder Scrolls V: Skyrim, Dark Souls, ICO / Shadow of the Colossus - Collection och Final Fantasy Versus XIII. Och jag lär väl köpa Catherine och Uncharted 3 också. Vilket spelår!
Citera
2011-07-29, 00:51
Medlem
Storblottarns avatar
Tycker det ser lite tecknat ut i grafiken på något vis. Stela animationer och skumt ljus.
Citera
2011-08-05, 16:19
Medlem
Jag får dåliga vibbar av detta.
Nu har det läckt ut att Square Enix har begärt "orimliga" krav hos alla speltidningar.

http://www.gamereactor.se/brev/16670...n%2C+n%E4r%3F/

Exakt vad kraven är sägs inte. En artikel var uppe om det på CVG som sa att slutbetyget var tvunget att hamna på minst 90% för att man skulle få ett rec.ex, men artikeln togs dock snabbt bort igen.

Nu är detta i sig inget nytt att speltidningars betyg är köpta...men det innebär ju dock att Square är lite osäkra på spelet....

Detta bådar inte gott
Citera
2011-08-05, 17:23
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Jag får dåliga vibbar av detta.
Nu har det läckt ut att Square Enix har begärt "orimliga" krav hos alla speltidningar.

http://www.gamereactor.se/brev/16670...n%2C+n%E4r%3F/

Exakt vad kraven är sägs inte. En artikel var uppe om det på CVG som sa att slutbetyget var tvunget att hamna på minst 90% för att man skulle få ett rec.ex, men artikeln togs dock snabbt bort igen.

Nu är detta i sig inget nytt att speltidningars betyg är köpta...men det innebär ju dock att Square är lite osäkra på spelet....

Detta bådar inte gott
Tråkigt att läsa. Synd att artikeln från CVG tagits bort också.. vill veta exakt vad det är för trams Square har skickat ut till recensenterna.
Citera
2011-08-05, 17:30
Medlem
swebarbs avatar
Fast me tanke hur hur najs pre builden var och hur öppet spelet är så förstår jag inte varför dom är så rädda och ställer såna krav för att man ska recensera, det är lätt ett game of the year spel med batman tror jag eftersom mass effect3 inte kommer i år.
Citera
2011-08-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fast me tanke hur hur najs pre builden var och hur öppet spelet är så förstår jag inte varför dom är så rädda och ställer såna krav för att man ska recensera, det är lätt ett game of the year spel med batman tror jag eftersom mass effect3 inte kommer i år.

Spelet kan vara kort, buggigt u name it..
Citera
2011-08-06, 03:34
Medlem
ragfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Spelet kan vara kort, buggigt u name it..

Jag misstänker det... och lite replay value.
Citera
2011-08-06, 09:29
Bannlyst
kort? Det ska väl vara långt är det sagt?
Citera
2011-08-06, 22:16
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Man har verkligen inte gott om ammunition i spelet, jag var fan till och med tvungen att fly strider och smyga runt som en kärring istället för att döda fienden. Fast det var ändå en trevlig utmaning och det ska bli intressant att slåss mot han bossen med 40 skott totalt.
Citera
2011-08-07, 01:14
Medlem
Hellcats avatar
Jag kommer nog köpa spelet, trots att jag inte var direkt såld på betan.
Nån som vet hur man uppgraderar sin security rating i spelet för att hacka svårare grejer?
Citera
2011-08-13, 19:53
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Jag har inte spelat något utav de tidigare spelen, tror ni att det kommer vara en fördel eller en nackdel? Med tanke på hur hyllat det första spelet är så känns det som att många som lirade det kanske har lite förutfattade meningar som grusar Human Revolution lite grann.

En sak som jag reagerat på är att det är väldigt stor skillnad mellan de renderade sekvenserna och själva in-game grafiken. Det här är jag sjukt allergisk mot! Ta ett spel som Arkham Asylum eller Mass Effect 2 där samtliga mellansekvenser är in-game och till råga på allt jävligt snyggt, det gör så otroligt mycket för spelupplevelsen. Men Human Revolution ser rent krasst ganska halvdant ut in-game.
Citera
2011-08-13, 20:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Jag har inte spelat något utav de tidigare spelen, tror ni att det kommer vara en fördel eller en nackdel? Med tanke på hur hyllat det första spelet är så känns det som att många som lirade det kanske har lite förutfattade meningar som grusar Human Revolution lite grann.

En sak som jag reagerat på är att det är väldigt stor skillnad mellan de renderade sekvenserna och själva in-game grafiken. Det här är jag sjukt allergisk mot! Ta ett spel som Arkham Asylum eller Mass Effect 2 där samtliga mellansekvenser är in-game och till råga på allt jävligt snyggt, det gör så otroligt mycket för spelupplevelsen. Men Human Revolution ser rent krasst ganska halvdant ut in-game.
Av det jag sett är det snarare filmerna som sett illa ut...?
I spelet ser det helt okej ut, utan att vara himlastormande snyggt.

Angående om man måste spelat de tidigare så säger jag nej, det måste man inte.
De här spelen är väldigt fristående från varandra, även om grundtanken på sätt och vis är densamma.

Det jag hittills retat mig på är när man ska hacka datorer...det känns snarare som en test i hur snabb man är snarare än hur skicklig man är och det blir rätt snabbt jobbigt.
Nu finns det ju små smidiga saker som knäcker det där automagiskt men de finns inte direkt i något överflöd, än så länge ska jag säga, så till slut sitter man där och försöker ta sig in i ännu en jävla dator...

Förutom det och att det verkligen inte är optimerat, varken grafiskt eller prestandamässigt, så tycker jag ändå att det har ordentlig potential.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in