Eftersom jag älskar allt som har med cyberpunk att göra så var jag tvungen att ladda ner den läckta prebuilden och testa, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Designen är fantastisk, miljöerna ger möjlighet att spela precis hur man vill, det går att smyga sig förbi folk eller skjuta dem i ansiktet. Man gör en hel del val i dialoger med personer, vilket alltid är trevligt. Men samtidigt så är det vissa saker jag stör mig på. Gör man ett spel med snygg grafik så måste
allt vara snyggt, annars märks det som inte är så snyggt väldigt väl. I prebuilden så är det påfallande ofta som armbågar och axlar rör sig på ett sätt som hör hemma i ett spel från 2005. Sarifs kläder är påfallande kantiga. Det förstör illusionen och säger "kom ihåg att det här är ett spel".
Hur som helst, det var bra nog för att jag skulle förhandsbeställa Augmented Edition till PC. Tänkte först köpa Collector's Edition, men tvåhundra spänn extra bara för en liten statyett kändes inte så prisvärt.
Usch, jag har alldeles för många spel bokade: Deus Ex Human Revolution, The Elder Scrolls V: Skyrim, Dark Souls, ICO / Shadow of the Colossus - Collection och Final Fantasy Versus XIII. Och jag lär väl köpa Catherine och Uncharted 3 också. Vilket spelår!