2010-03-20, 17:53
Bannlyst
Tailorstore anses vara lite entreprenör på området, särskilt med tanke på deras program som designar en skjorta ganska snabbt till billiga priser. Hur kommer det sig då att exakt likadant designprogram finns på andra ställen i världen?:

http://www.youtube.com/watch?v=RWEHiBiAAPg
http://www.shirtsmyway.com/

Inte särskilt innovativt av tailorstore såvida de inte har samma webdesigner eller rentav driver verksamheten på licens/franschise. Hur ligger det till egentligen?

P.S Skjortorna är asfula från Tailorstore. Kvaliteten vet jag inget om.
Citera
2010-03-21, 13:20
Bannlyst
Hur är det möjligt att tailorstore och dess konkurrent har exakt samma designprogram? För det är ju just programmet som är den avgörande faktorn. Kläderna är skit
Citera
2010-03-21, 16:46
Medlem
popman123s avatar
Hyser du måhända personligt agg mot Tailorstore?

Skjortorna är asfula? Hur ser en snygg skjorta ut? Du väljer ju färg, krage, manchett etc..

Vem bryr sig huruvida det är innovativt? Att du ens skriver om detta gör det än mer tydligt att du antagligen har något dolt motiv..

Varför är programmet den avgörande faktorn?

Ditt inlägg är bara dumt. Jag vet inget om kvaliteten på deras skjortor, men deras program verkar vara funktionellt, och då spelar det ingen roll om andra företag använder samma. Du vet att de flesta web-shoppar bygger på samma system också?
Citera
2010-03-21, 17:16
Medlem
Jag beställde personligen en skjorta därifrån, dock blev allt helt misslyckat. Skjortan riktigt för kort och den passade allmänt dåligt, tycker dock att deras sida för hur man beställer är riktigt bra. Bara att jag hade oturen att det blev fel, så kommer nog inte att beställa därifrån fler gånger, håller mig istället till skjortor man kan testa innan och se att de sitter bra.
Citera
2010-03-21, 17:17
Medlem
popman123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
För alla nostalgiker och bakåtsträvare finns nu också clubkragen representerad i sortimentet.

Jag hittar den inte...
Citera
2010-03-21, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popman123
Hyser du måhända personligt agg mot Tailorstore?

Skjortorna är asfula? Hur ser en snygg skjorta ut? Du väljer ju färg, krage, manchett etc..

Vem bryr sig huruvida det är innovativt? Att du ens skriver om detta gör det än mer tydligt att du antagligen har något dolt motiv..

Varför är programmet den avgörande faktorn?

Ditt inlägg är bara dumt. Jag vet inget om kvaliteten på deras skjortor, men deras program verkar vara funktionellt, och då spelar det ingen roll om andra företag använder samma. Du vet att de flesta web-shoppar bygger på samma system också?

Märkligt att du tar illa upp. Är du grundaren bakom gardinskjortorna med usel kvalitet måhända?

Konceptet är intressant i sig, men håller inte med falsk marknadsföring om innovativa program när andra har exakt likadana, och där man dessutom påstår att det rör sig om skräddarsydda skjortor när det istället är måttsydda.

Håller med om att funktionerna bra men det finns fler aktörer som kör exakt samma teknik.
Citera
2010-06-16, 02:35
Medlem
Tar det som det står på sidan 3-4 veckor innan man får den eller kan det gå snabbare?
Citera
2010-06-16, 10:16
Medlem
hagiss avatar
Jag tycker Tailorstore är helt okej. Visst kan de flesta tyger inte jämföras med skjortor för 1000kr och uppåt från andra tillverkare, men det är ändå prisvärt.

Jag har beställt två gånger och använt mått utifrån en skjorta jag hade sedan tidigare, med viss modifikation, och det blev kanon.

Det enda jag har att klaga på är att manschett och krage var hårdare än jag förväntade mig (normalstyvhet), men det är inte hela världen.

Kort och gott, det är inga kvalitetsskjortor, men de är prisvärda om man värdesätter passform (och uppenbarligen har en gnutta tur).
Citera
2010-08-13, 14:16
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
God dag god dag! Hade tänkt testa att beställa från tailorstore. En helvit skjorta som jag kan ha till det mesta. Jag använder både slips och fluga och vet inte riktigt vilken krage jag ska ta. Extra låg är ju det givna men jag tyckte den klassiska extra låg inte såg speciellt låg ut och jag har aldrig haft en skjorta med låg cutaway-krage så jag vettefan hur det ser ut med fluga även om det blir snyggt med slips. Extralåg business-krage ser rätt bra ut och skulle nog kunna passa till fluga, men jag ser ändå till att fråga FB-eliten!

Jag har just nu valt Brindisi-tyget för 549. Ser rätt schyst ut, men finns ju många andra vita tyger för liknande pris, någon som har erfarenhet av de olika vita tygerna?

Jag har redan valt slim fit som modell, men funderar även på att ta extra slimmad ärmvidd, men vet inte om det blir för mycket? Erfarenhet av detta?
Citera
2010-10-12, 17:51
Bannlyst
Skulle vilja ha lite tips på hur jag ska göra min skjorta, det är så att jag undrar hur det skulle vara att välja den helt raka skärningen nedtill?
Tanken är att jag för det mesta ska ha den utanför, inte instoppad alltså.
Citera
2010-10-15, 11:30
Medlem
Kan verkligen rekommendera att använda deras kundtjänst - OTROLIGT bra.
Jag beställde en skjorta (test för att få in mått) för cirkus 300, 400kr och då den anlände så var den lit galen på div. mått - mailade då och bad om råd.

Fick ta några bilder på mig själv och så gav dem råd på hur jag ska förändra mallen, gav mig ÄVEN tillgodo på den skjortan som blev galen samt att jag blir prioriterad i beställningen (påstår dem iaf )

Får nu se hur denna beställning blir, är den dålig går jag tillbaka till att gå i vanliga butiker :P
Citera
2010-11-05, 23:38
Bannlyst
Har en fundering angående måttsättningen. Om jag väljer mått från plagg, då borde de väl egentligen inte spela någon roll om jag välja fit/normal/loose som passform? För då ska de väl ändå bli precis efter dem måtten jag ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in