2010-11-05, 23:57
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daMythoos
Har en fundering angående måttsättningen. Om jag väljer mått från plagg, då borde de väl egentligen inte spela någon roll om jag välja fit/normal/loose som passform? För då ska de väl ändå bli precis efter dem måtten jag ger.

Ja. Spelar ingen roll vilken fit du väljer.
Citera
2010-11-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daMythoos
Har en fundering angående måttsättningen. Om jag väljer mått från plagg, då borde de väl egentligen inte spela någon roll om jag välja fit/normal/loose som passform? För då ska de väl ändå bli precis efter dem måtten jag ger.
Från hjälptexten på tailorstore:
Citat:
Notera om du väljer skjortmått istället för kroppsmått så påverkar inte detta val skjortkroppens passform. Dock så påverkas passformen av den nedre delen av ärmen.
Citera
2010-12-22, 18:49
Medlem
Qlipps avatar
Någon som testat att beställa hem chinos därifrån? Isf hur är passformen generellt, kvalité, allmänt intryck helt enkelt.
Citera
2010-12-23, 20:38
Medlem
Någon som vet nån mera hemsida som är ungefär som Tailorstore, i samma stil och klass ? Där de även finns färdiga skjortor att beställa ?
Citera
2010-12-31, 16:21
Medlem
catlands avatar
Har köpt tre skjortor därifrån och är nöjd med två av dem. Den första tog jag billigaste tyget till - något jag inte gör om. De två andra med egyptisk bomull är jag däremot riktigt nöjd med. Så snåla inte på tyget.
Citera
2011-01-01, 22:59
Medlem
tarvligtofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appleaddict
Någon som vet nån mera hemsida som är ungefär som Tailorstore, i samma stil och klass ? Där de även finns färdiga skjortor att beställa ?
http://www.moderntailor.com
http://www.mytailor.com
http://nialma.com
http://propercloth.com
Citera
2011-01-02, 23:27
Medlem
Johan-Mikaels avatar
Har två skjortor från Tailorstore, båda måttbeställda. Är mycket nöjd med utseendet och kvaliteten (prisvärt) - men se till att vara noga med måtten, om du är osäker så lägg på en cm för att det inte ska bli för smått.
Citera
2011-01-03, 15:00
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Någon som testat att beställa hem chinos därifrån? Isf hur är passformen generellt, kvalité, allmänt intryck helt enkelt.

Jag är också mycket intresserad av detta. Är sugen på ett par chinos, men vill gärna höra hur kvalitén är på tyget.
Citera
2011-01-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Har köpt tre skjortor därifrån och är nöjd med två av dem. Den första tog jag billigaste tyget till - något jag inte gör om. De två andra med egyptisk bomull är jag däremot riktigt nöjd med. Så snåla inte på tyget.

Det vore väl en idé att köra på det billigaste tyget för den första skjortan man beställer, så spelar det inte så stor roll om passformen är lite fel.

Eftersom du är nöjd med egyptisk bomull, kan du exempelvis jämföra den med kvaliten på märkesskjortor eller jämför du med nåt tyg från HM eller Dressman?

Nån annan som har synpunkter på tygen? Och generellt på hantverket? Är det bra sytt? Är sömmarna gjorda med omsorg och kvalité?
Citera
2011-01-27, 10:28
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Det vore väl en idé att köra på det billigaste tyget för den första skjortan man beställer, så spelar det inte så stor roll om passformen är lite fel.

Eftersom du är nöjd med egyptisk bomull, kan du exempelvis jämföra den med kvaliten på märkesskjortor eller jämför du med nåt tyg från HM eller Dressman?

Nån annan som har synpunkter på tygen? Och generellt på hantverket? Är det bra sytt? Är sömmarna gjorda med omsorg och kvalité?

Har inga problem med hantverket. Sömmarna har alltid varit snygga och jag har hittills aldrig varit med om att knappar har lossnat. Tyget däremot kan variera väldigt i kvalitet. De dyra tygerna är oftast bra och de billiga är oftast dåliga. Jag har nog aldrig köpt skjorta på HM (aldrig satt min fot på Dressman) men jag tycker att de dyrare tygerna är klart bättre än typ Brothers/MQ. De bästa skjortorna jag har köpt från tailorstore kan helt klart jämföras med Stenströms tycker jag. Eton är en klass bättre, men det finns ju olika prisnivåer även på märkesskjortor.
Citera
2011-01-27, 17:12
Medlem
Maajkas avatar
Hur vet man utifrån tailorstore's hemsida vilken kvalitet det tyg man vill ha besitter? Ju dyrare ju bättre, eller? Har hittat ett tyg jag gillar för 549kr tror jag (skriver fr telefon orkar inte kolla exakt.) vad tror ni?
Citera
2011-01-27, 17:35
Medlem
Hollow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajka
Hur vet man utifrån tailorstore's hemsida vilken kvalitet det tyg man vill ha besitter? Ju dyrare ju bättre, eller? Har hittat ett tyg jag gillar för 549kr tror jag (skriver fr telefon orkar inte kolla exakt.) vad tror ni?

När man är inne på dator kan man trycka på tyget som visas och då ploppar de upp en ruta med tyginformation. Testade på ett tyg som kostar 549:- då var det 100% egyptisk bomull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in