2009-10-16, 22:51
Medlem
freeworldTVs avatar
Kan bara tillägga att cut away och slim fit skulle jag köra på men jag skulle undvika klassisk skärning nedtill då det är till för att ha skjortan instoppad, om du ska bära den utanpå så är det rak eller modern som gäller (vet inte vilken av dom som är bäst, klurar just på det själv just nu)
Citera
2009-10-16, 23:05
Medlem
HimmelsBlaus avatar
För alla nostalgiker och bakåtsträvare finns nu också clubkragen representerad i sortimentet.
Citera
2009-10-18, 03:03
Bannlyst
"Tailorstore"

Jag tror mig ha funnit en av källorna till alla osmakliga skjortor man ser på stan. För övrigt kostar riktiga skräddarsydda skjortor cirkus 1500 kr, inget måttbeställt skit med låtsastyg kan man kalla skräddarsytt.
Citera
2009-10-18, 12:52
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
"Tailorstore"

Jag tror mig ha funnit en av källorna till alla osmakliga skjortor man ser på stan. För övrigt kostar riktiga skräddarsydda skjortor cirkus 1500 kr, inget måttbeställt skit med låtsastyg kan man kalla skräddarsytt.
Varför skulle en skräddarsydd skjorta behöva kosta 1500 kr för att räknas som det enligt dig?
Citera
2009-10-18, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför skulle en skräddarsydd skjorta behöva kosta 1500 kr för att räknas som det enligt dig?

För att man går till en kvalificerad skräddare och syr upp en helt ny skjorta från scratch, anpassad till din kropp.
Du tycks inte veta innebörden av "skräddarsytt". S, M, L, XL är färdiga mått, inte sytt till just din kropp. Capisce?
Citera
2009-10-18, 15:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
För att man går till en kvalificerad skräddare och syr upp en helt ny skjorta från scratch, anpassad till din kropp.
Du tycks inte veta innebörden av "skräddarsytt". S, M, L, XL är färdiga mått, inte sytt till just din kropp. Capisce?
Jag vet precis vad "skräddarsytt" har för innebörd. Den innebörden är att skräddaren har utformat plagget efter mig, inte efter prislappen på skjortan.
Citera
2009-10-18, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag vet precis vad "skräddarsytt" har för innebörd. Den innebörden är att skräddaren har utformat plagget efter mig, inte efter prislappen på skjortan.

Går man till en riktig skräddare och inte en jävla klåpare så kostar det därefter. Är du trög på nåt jävla sätt?
Citera
2009-10-18, 23:13
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Går man till en riktig skräddare och inte en jävla klåpare så kostar det därefter. Är du trög på nåt jävla sätt?

Du visar upp tydliga attitydsproblem likt andra Internetgangsters. Skjortorna är skräddarsydda i den mening att de sys efter dina mått och inte efter standardmått och du kan dessutom anpassa detaljerna. Måtten kan du ta hos en skräddare om du så vill. Tagga ner lite grand och sluta framstå som någon hormonstinn barnrumpa.
Citera
2009-10-19, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Du visar upp tydliga attitydsproblem likt andra Internetgangsters. Skjortorna är skräddarsydda i den mening att de sys efter dina mått och inte efter standardmått och du kan dessutom anpassa detaljerna. Måtten kan du ta hos en skräddare om du så vill. Tagga ner lite grand och sluta framstå som någon hormonstinn barnrumpa.

Mina s.k "attitydproblem" kan grunda sig på att jag har hängt här till och från sen Maj 2007 och hunnit konstatera att många, i synnerhet denna forumdel, är dumma i huvudet. Ankor vilse i sin ankdamm.
Jag tror det skulle vara på sin plats att sänka åldersgränsen till 15 år. Det skulle ge utrymme för idiotiska trådstarter och korkade inlägg utan nån som helst verklighetsförankring. Folk svarar på frågor som de inte kan svara på.

Jag antar att ni blir lidande när jag går loss men när jag ser sån brist på kunskap och allmänbildning ser jag lite... rött. Men oroa dig inte, jag är trevligare i verkligheten.
Citera
2009-10-20, 20:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Mina s.k "attitydproblem" kan grunda sig på att jag har hängt här till och från sen Maj 2007 och hunnit konstatera att många, i synnerhet denna forumdel, är dumma i huvudet. Ankor vilse i sin ankdamm.
Jag tror det skulle vara på sin plats att sänka åldersgränsen till 15 år. Det skulle ge utrymme för idiotiska trådstarter och korkade inlägg utan nån som helst verklighetsförankring. Folk svarar på frågor som de inte kan svara på.

Jag antar att ni blir lidande när jag går loss men när jag ser sån brist på kunskap och allmänbildning ser jag lite... rött. Men oroa dig inte, jag är trevligare i verkligheten.
Men bara för att du ser en stor andel idioter på det här forumet rättfärdigar väl ändå inte din delaktighet i den gruppen?

Och skräddarsydda kläder har i regel en märkbart högre prislapp än standardsydda plagg, men det betyder fortfarande inte att mer pengar på det = bättre skräddarsytt. Jag har köpt många plagg, av ett flertal skräddare, och visst fan kan många av dem sin sak, men att sedan som en del av dem ta ut ett överpris gör inte att det de syr så ofta blir så hemskt mycket bättre. Nej, då föredrar jag att betala ett lägre pris för ett plagg som har exakt samma kvalitet och passform, men du kanske inte håller med?
Citera
2009-10-20, 22:30
Medlem
KG_s avatar
Citat:
"Tailorstore"

I Asien? Inte en chans att någon kan erbjuda skräddarsydda skjortor av god kvalitet sydda i Europa för 1500 kr. Dryga tusenlappen får man betala för en måttsydd (MTM) skjorta, skräddarsytt för samma summa - inte en chans.
Citera
2009-10-20, 22:32
Medlem
J-Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Hej!

Är det någon som testat att beställa skjortor från http://www.tailorstore.se/ ?

Isåfall, hur var kvaliteten på tyget, storlekarna, leveranstid etc.?

Så billiga skjortor är nästan för bra för att vara sant

Har beställt två skjortor därifrån, och jag kan inte säga mer än att de är dem bästa leverantörerna inom Sverige när det gäller måttsydda plagg Riktigt grym service och kvalitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in