2008-04-14, 19:26
Medlem
Pörrs avatar
Annars kan jag rekommendera La Chemiserie Traditionelle. Lite dyrare skjortor än de som säljs på nätet, men ack så bra och - i vart fall i butiken i Göteborg - väldigt trevlig, kunnig och serviceinriktad personal.
Citera
2008-04-14, 21:27
Medlem
Coq Rouges avatar
Har nu beställt en svart poplin skjorta med cutaway kragen, så nu är det bara att vänta 3-5veckor och se om det är något att hänga i granen.
Citera
2008-04-14, 21:30
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Jack
Kan inte rekomendera den klassiska kragen, men det är ju bara för att jag tycker den är ganska ful.
Det var ju tänkt att han skulle bära den under pullover och då gör sig den klassiska kragen bäst. Annars blir det lite svårt att få in snibbarna.
Citera
2008-04-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Annars kan jag rekommendera La Chemiserie Traditionelle. Lite dyrare skjortor än de som säljs på nätet, men ack så bra och - i vart fall i butiken i Göteborg - väldigt trevlig, kunnig och serviceinriktad personal.

Har iofs aldrig beställt en tröja men när jag får något halvår sen var där fick jag av butikspersonalen reda på att det faktiskt inte handlar om måttsydda skjortor. Man får testa ett par olika provskjortor som dom sedan gör lite justeringar på. Priset är dock mycket högre än på skjortorna från tailorstore!

Själv har jag bara beställt en skjorta från tailorstore en gång hittils då med tyget oxford i superior line. Är väldigt nöjd över sömnaden och tyget men måtten var lite fel vilket dock kan ha berott på att jag mätt dåligt. Kommer iallafall göra vissa justeringar till nästa beställning.

Av de erfarenheter jag och mina vänner fått kan jag inte annat än rekomendera den iallafall. Men skulle iallafall om det är första gången tipsa om att beställa en skjorta i ett billigare tyg för att se så att måtten blir bra!
Citera
2008-04-14, 21:57
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superjens
Har iofs aldrig beställt en tröja men när jag får något halvår sen var där fick jag av butikspersonalen reda på att det faktiskt inte handlar om måttsydda skjortor. Man får testa ett par olika provskjortor som dom sedan gör lite justeringar på. Priset är dock mycket högre än på skjortorna från tailorstore!

Själv har jag bara beställt en skjorta från tailorstore en gång hittils då med tyget oxford i superior line. Är väldigt nöjd över sömnaden och tyget men måtten var lite fel vilket dock kan ha berott på att jag mätt dåligt. Kommer iallafall göra vissa justeringar till nästa beställning.

Av de erfarenheter jag och mina vänner fått kan jag inte annat än rekomendera den iallafall. Men skulle iallafall om det är första gången tipsa om att beställa en skjorta i ett billigare tyg för att se så att måtten blir bra!

Stämmer bra det, måttanpassat snarare än måttsytt. Man utgår från axelbredden och anpassar därefter.
Citera
2008-04-14, 22:47
Medlem
Jag fick precis hem mina första skjortor och är extremt nöjd. Jag tog passform från en skjorta och efter en tvätt sitter båda skjortorna helt perfekt, i början var de lite för långa men man får ju ett val att korrigera för krympning när man beställer.

Den ena skjortan jag beställde är från superior line och den har hur skönt tyg som helst men det hade jag förväntat mig. Det jag blev mest positivt överaskad av var den helvita skjortan i basic line som jag tyckte höll bra kvalitet, jag hade förväntat mig klart sämre. Den dyra skjortan känns i kvalitet väldigt lik en skjorta jag har från Corneliani medan den billiga känns ungefär som en Bläck.

Jag är som sagt väldigt nöjd med mina köp, manschettknapparna var snygga och såg inte alls ruttna ut, även de slipsar som jag köpte från fyndlådan för 50kr/st känns helbra för sitt, ungefär som en slips från bertoni eller the shirt factory vilka kostar 400kr/st.

Jag rekomenderar tailorstore.se varmt och kommer i framtiden köpa mer av allt från de. Den enda nackdelen jag ser är leveranstiden.
Senast redigerad av Benji_wh 2008-04-14 kl. 22:49.
Citera
2008-04-17, 00:50
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiAl
Ja du läste rätt, ännu än tråd om websidan som säljer "skräddarsydda" skjortor.

Sammanfogade din tråd med den gamla. Är det massa OT så skickar du RP på dem så raderar vi.

/Mod
Citera
2008-07-12, 02:15
Medlem
TaxiAls avatar
Nu har det äntligen blivit dags att beställa några skjortor,
Har ni som redan beställt några tips om måtten, tänkte om skjortan var för liten eller för stor någonstans även fast ni gav era riktiga mått?
Eller om ni har något annat att tillägga som kan vara bra att veta för en som ska beställa en skjorta från tailorstore för första gången?

Vilka kragar har ni kört på?
Jag vill ha en krage liknande denna, men jag vet inte vilken typ det är
http://img510.imageshack.us/my.php?image=skjortanvq1.jpg
Citera
2008-07-12, 04:41
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Nu har det äntligen blivit dags att beställa några skjortor,
Har ni som redan beställt några tips om måtten, tänkte om skjortan var för liten eller för stor någonstans även fast ni gav era riktiga mått?
Eller om ni har något annat att tillägga som kan vara bra att veta för en som ska beställa en skjorta från tailorstore för första gången?

Vilka kragar har ni kört på?
Jag vill ha en krage liknande denna, men jag vet inte vilken typ det är
http://img510.imageshack.us/my.php?image=skjortanvq1.jpg

Kragtypen heter cutaway.
Citera
2008-07-12, 15:38
Medlem
TaxiAls avatar
Ok, tack!

Bör man välja klassisk skärning nertill även om man man inte tänker ha den nerstoppad i byxorna, eller är det i så fall bättre att köra på en rak skärning?
Citera
2008-07-12, 15:50
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ok, tack!

Bör man välja klassisk skärning nertill även om man man inte tänker ha den nerstoppad i byxorna, eller är det i så fall bättre att köra på en rak skärning?

Tycker att det är snyggare med rak.
Citera
2008-10-12, 18:07
Medlem
Tänkte nog dra iväg en beställning. Jag vill ha en svart skjorta, vilken sorts knapp passar bäst då. Är det vita som gäller eller?

Sen undrar jag hur man lättast mäter sig själv utan någons hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in