Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Annars kan jag rekommendera La Chemiserie Traditionelle. Lite dyrare skjortor än de som säljs på nätet, men ack så bra och - i vart fall i butiken i Göteborg - väldigt trevlig, kunnig och serviceinriktad personal.
Har iofs aldrig beställt en tröja men när jag får något halvår sen var där fick jag av butikspersonalen reda på att det faktiskt inte handlar om måttsydda skjortor. Man får testa ett par olika provskjortor som dom sedan gör lite justeringar på. Priset är dock mycket högre än på skjortorna från tailorstore!
Själv har jag bara beställt en skjorta från tailorstore en gång hittils då med tyget oxford i superior line. Är väldigt nöjd över sömnaden och tyget men måtten var lite fel vilket dock kan ha berott på att jag mätt dåligt. Kommer iallafall göra vissa justeringar till nästa beställning.
Av de erfarenheter jag och mina vänner fått kan jag inte annat än rekomendera den iallafall. Men skulle iallafall om det är första gången tipsa om att beställa en skjorta i ett billigare tyg för att se så att måtten blir bra!