2012-10-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av embrosio
Efter att ha läst lite i den här tråden värkar du hysa nåt form av barnsligt agg mot OSK. Antar att det e rättegången med OMER, SPNR och nån mer du pratar om? Där OMER golade ner allihopa.

Om du läser förhörspapper från den omgången i rättvisans palats kan du se att OMER beskrivit allt i minsta detalj, sen i senare förhör har resterande försökt rädda situationen på bästa sätt efter råd av deras advokater. Eller antar det då 17-18 åringar inte brukar veta så mycket om hur dom ska agera i rättegångar, jag gjorde inte det i den åldern iallafall.

I uppsala är ingen ur OSK dömd för skadegörelse iallafall inte under den crewtagen vad jag vet, inte sett det i några domar iallafall.

Sen verkar du tro att lite skadestånd stoppar dom från att måla? Du kan inte ha så bra koll på hur det fungerar att vara aktiv målare, torskar man så torskar man, så är det bara, det är en del av spelet, jag själv blir stalkad av kronokalle varje vecka, kommer brev på brev, men funkar bra som skissmaterial mest. E man rädd för att få skulder ska man nog välja en annan hobby.

Och ifall du vill ge mig någon nedverderande kommentar om att man e keff som torskar, varsågod, jag känner inte många målare som aldrig torskat, iaf inte såna jag kallar målare, att stå o trycka i nåt fame osv är inge svårt, inte heller roligt inte för mig iallafall. Sen att man alltid ska hålla käften är ju bara regel nummer ett, jag har blivit dömd en gång för skadegörelse det fanns ganska bra bevis och jag vart dömd mot mitt nekande. Ingenting är omöjligt som man säger, dock varit åtalad för skadegörelse ett antal gånger men blivit friad. Ibland har man otur, ibland är man dum så är det bara.

Frid ut,
E

Nja, jag tror mig inte ha påstått att alla i OSK är golare. Det har jag nämligen inte någon aning om.

Och ja, jag har läst alla "förhörspapper" från rättegången i Karlstad som du relaterar till och jag menar att den är ganska symptomatisk för hur gatans kulturberikare agerar när fingrarna hamnat lite väl långt ner i syltburken.

Slutligen vill jag understyrka att jag inte "tycker att man är keff som torskar". Det är verkligen varje människas eget val hur man vill tillbringa sina dagar. Och som sagt, det ligger väl lite i farans riktning att åka dit någon gång när man klottrar.
Citera
2012-10-30, 22:32
Medlem
Polisen verkar ha fullt upp med att jaga målare i höst och de verkar ha fått god hjälp av allmänheten. Är det någon som vet vilka målarna är och hur det har gått för dem?

http://www.unt.se/uppsala/fyra-gripna-for-klotter-1867085.aspx

http://www.unt.se/uppsala/fyra-greps-for-klotter-och-knark-1899467.aspx
Citera
2012-10-31, 00:17
Medlem
abowbrorsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PallorMortis
Polisen verkar ha fullt upp med att jaga målare i höst och de verkar ha fått god hjälp av allmänheten. Är det någon som vet vilka målarna är och hur det har gått för dem?

Klart det finns folk med insyn som vet vilka de misstänka är men det är verkligen inget som ska tas på flashback, det borde ju fan alla veta vid det här laget
Citera
2012-10-31, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abowbrorsan
Klart det finns folk med insyn som vet vilka de misstänka är men det är verkligen inget som ska tas på flashback, det borde ju fan alla veta vid det här laget

Jag tänkte väl inte direkt på namngivna individer.

Sen ska väl inte du bestämma vad som ska postas på Flashback? Är det någon mer tråd som du tycker behöver censureras?
Citera
2012-10-31, 13:08
Medlem
Citat:

är nog inte så svårt att gissa om man har koll på vad som kommit upp på den byggnaden på senaste tiden
Citera
2012-10-31, 14:37
Medlem
abowbrorsans avatar
Citat:

Sen ska väl inte du bestämma vad som ska postas på Flashback? Är det någon mer tråd som du tycker behöver censureras?

Posta på du om vilka som bör stekas då
Citera
2012-10-31, 14:49
Medlem
FishHeads avatar
Citat:

känns som ganska comon sense att man inte ska outa massa folk?
Citera
2012-10-31, 15:43
Medlem
Hejzs avatar
Bara för att man har yttrandefrihet behöver ni väl inte häva ur er allt ni vet, gosh.
Citera
2012-10-31, 16:38
Medlem
Vet man vilka som kör i staden så kan man nog gissa sig till det, samt att åldern spelar ju in. Jag är inte ifrån Uppsala, behöver inte se utförandet heller för att misstänka vilka som ligger bakom. Men trist som fan.
Citera
2012-10-31, 17:19
Medlem
Kör Riom något i Uppsala?
Citera
2012-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Bara för att man har yttrandefrihet behöver ni väl inte häva ur er allt ni vet, gosh.

Nä, för i detta forum postas det sansade och balanserade inlägg.

Jag undrade bara vilka målare som ligger bakom incidenterna som UNT skriver om. Så jäkla hemligt är det väl inte.
Citera
2012-10-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Kör Riom något i Uppsala?

Bara lite tags då och då vad jag vet :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto