Citat:
Ursprungligen postat av Toshiro
Jag respekterar personer som dig som går undan med röken så andra slipper andas in den och som tar en halstablett för luktens skull, det är inte personer som dig jag irriterar mig på när det gäller rökning, det är den helt motsatta sidan, de som inte går undan utan tänder sin cigg mitt i en fullsatt busskur eller precis utanför en entre eller liknande och som försöker berättiga sitt agerande med "det är mitt val med min kropp" utan att bry sig om obehaget det skapar för andra personer. Jag tycker att det är dumt att röka rent för att jag avskyr det själv, det är en personlig åsikt, en rökare har enligt mig ganska naturligen en annan åsikt och vi har alla rätt till vår egen åsikt och jag säger inget om att den personen lägger sin pengar och sin tid på rökningen om det känns bra för den personen, så länge den personen inte gör mig involverad i det hela genom att bolma rök runt mig...
Som jag sa tidigare så är det inte jag som gör valet att den personen ska röka, det är den personen som gör det valet, alltså anser jag det vara mest rättvisst att den personen flyttar på sig, känns det så fel?
Nej, det är inte i grunden fel. Å andra sidan kan jag mycket väl också sätta mig på en uteservering och ta en cigg, dock så agerar cynikern här i mig och jag gör det inte om ingen annan på uteserveringen redan har en cigg i munnen.
Rökare har ett inviduellt ansvar, liksom alla andra människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
bj- ja dåligt karaktär gör dig till en sämre människa
bara för att du är en sämre människa behöver du inte vara en dålig människa, bara inte lika bra som dom andra.
Nu blir det en lek med ord, men jag påstod mig väl aldrig vara av dålig karaktär? Jag sa att jag hade en svag karaktär för att jag har satt mig i ett beroende. Vilket vi alla vet är rent ut sagt dumt.
Däremot anser jag mig inte vara en sämre människa, snarare bättre än genomsnittet.