2007-05-17, 16:26
Bannlyst
Jag söker efter ett bra program som manm kan göra hus i tillexempel och ett annat program att simulera i.
Citera
2007-05-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLiPP3R
Jag söker efter ett bra program som manm kan göra hus i tillexempel och ett annat program att simulera i.

Prova typ autoCAD. ganska säker på att det finns någon utgåva där man kan rita i 3d.
Citera
2007-05-17, 19:29
Medlem
ap3s avatar
testa sketchup! otroligt kompetent och lätt att lära sig.. man kan dessutom ladda ner massa mallar från internet.
http://www.sketchup.com/
Citera
2007-05-18, 03:47
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
I maya kan du göra hus samt simulera.

Edit. vad är det du ska simulera?
Citera
2007-05-18, 21:02
Bannlyst
Så att man kan gå in i huset typ!
Citera
2007-05-19, 00:11
Medlem
SketchUp har ett 'gå-läge', där gravitation simuleras och du kan gå i trappor osv, är det det du menar? Notera dock att du ej kan öppna dörrar och liknande, i varje fall har jag ej sett nått sånt i det programmet.

Fast du skulle kunna fixa det som en inspelning i programmet, men då blir det just en inspelning.
Citera
2007-05-19, 13:35
Medlem
Salmons avatar
finns det ingen lattanvand map editor till tex halflife2 eller liknande spel med bra fysik och realistiska textures, annars kanske det gar att konvertera en sketchup fil till en bana?
sketchup ar iallafall sjukt lattanvandt kan verkligen rekomendera det om du inte orkar satta dig in i ett "riktigt" cad program.
Citera
2007-05-20, 02:16
Medlem
Nervoss avatar
Citat:
DIALux är ett program som används mycket inom ljusplanering. Iallafall så kan du rita hus och omgivningar där, precis så detaljerat eller slarvigt du vill. Plus att det (naturligtvis, det är ju trots allt ett ljusplaneringsprogram) går att sätta in ljuskällor och låta datorn räkna ut hur det börjar se ut med de val du gjort.

Men det kanske inte är riktigt vad du söker....Men gratis är det. Du hittar dialux på http://dial.de/ Det finns på flera språk.

Någon tipsade om maya, du kan ladda ner det gratis från Autodesk Gratis i 30 dagar, sen måste du pröjsa eller nåt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in