• 2
  • 3
2007-05-20, 23:54
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
Trådskaparen är i mina ögon ingenting annat än en konformistisk livsälskare, den värsta sorten dessutom. Du kan inte lära känna dig själv om du inte alltid strävar efter mörkret, visserligen så gäller ju tesen 'leker du med eld så bränner du dig förr eller senare' - men det är ju det som är hela grundstenen i mitt levnadssätt, att alltid ta allting till det (i mina ögon) extrema. Jag inser förstås att mitt beteende är extremt i dess fulla bemärkelse, ingen annan jag känner beter sig som mig, och jag har träffat och interagerat med ytterst få människor som jag anser ligga på samma nivå som mig. Kalla det elitism, narcissism, psykopati eller vad du vill. Jag tror inte att man kan hjälpa sig själv om man inte vill det.

"Min dom föll tidigt och utan pardon - och domen den skall även falla på dig som är förutan tro"

-(Y. Lindskog)

Vad en konformistisk livsälskare är vet jag inte. Men visst försöker jag att älska livet. Vad det skulle vara för fel med det förstår jag inte. Visst lever vi på olika sätt och jag kan acceptera ditt sätt att leva. Varför kan inte du acceptera mitt?
Citera
2007-05-21, 07:13
Medlem
flowss avatar
Tråden passar väl bäst i filosofi eller religion?
Citera
2007-05-21, 10:34
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Tråden passar väl bäst i filosofi eller religion?
Filosofi passar nog bäst, flyttar...
Citera
2007-05-21, 22:47
Medlem
itys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free_Mary_Jane
Gå med kärlek och känn dig själv. O kom ihåg, tänker du inte på problemen så finns dom inte. O måste du tänka på dom så lös dom, släpp det och gå vidare. Ligger det inte i din makt att lösa problemet så är du ALDRIG tvungen att tänka på det. Det är ditt val. Välj att ta bort det från ditt medvetande o på så sätt lider du inte av det.

Enjoy life!

Religion är opium för folket
Citera
2007-05-21, 23:30
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ity
Religion är opium för folket

Jag skulle inte vilja kalla det religon. Mer ett tankesätt.

Edit: Men sen å andra sidan, vad är religion? Det är ju också ett tankesätt.
Anser mig inte vara religös iaf.
Citera
2007-07-27, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Ett liv utan lidande är inte ett liv levt!
Jag dö för och kunna får levar.

Jag se att du är Buddha kompis
Citera
2007-07-27, 03:50
Medlem
Katastrofals avatar
Ah, jag märker att fler än mig har läst Samtal med Gud. Det är en ruskigt bra bok, ja.
Citera
2007-07-27, 14:59
Medlem
Sepths avatar
sorry

-
Citera
2007-07-27, 14:59
Medlem
Sepths avatar
fråga

Ursprungligen postat av Selbstmord
Trådskaparen är i mina ögon ingenting annat än en konformistisk livsälskare, den värsta sorten dessutom. Du kan inte lära känna dig själv om du inte alltid strävar efter mörkret, visserligen så gäller ju tesen 'leker du med eld så bränner du dig förr eller senare' - men det är ju det som är hela grundstenen i mitt levnadssätt, att alltid ta allting till det (i mina ögon) extrema. Jag inser förstås att mitt beteende är extremt i dess fulla bemärkelse, ingen annan jag känner beter sig som mig, och jag har träffat och interagerat med ytterst få människor som jag anser ligga på samma nivå som mig. Kalla det elitism, narcissism, psykopati eller vad du vill. Jag tror inte att man kan hjälpa sig själv om man inte vill det.

"Min dom föll tidigt och utan pardon - och domen den skall även falla på dig som är förutan tro"

-(Y. Lindskog)

Varför har du valt att vara destruktiv? När du dessutom hävdar att det skulle vara något bra undrar jag följande:

Har du redan gett upp, jag skulle kalla det oansvarigt. Du krigar ju i princip mot hoppet eller är jag helt fel ute?

Om du inte krigar mot hoppet undrar jag hur du i så fall kan vara så destruktiv.
Citera
2007-07-28, 19:45
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofal
Ah, jag märker att fler än mig har läst Samtal med Gud. Det är en ruskigt bra bok, ja.

Grym!
Citera
2007-07-29, 12:12
Medlem
mongrels avatar
Trådskaparen påminner mig om Patrick Swayzes roll i Donnie Darko.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in