Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2007-05-24, 00:28
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Är emot droger
AFA
och monarkin
Det du
Men du vill splittra Sverige och riva hål i den svenska identiteten. Tänk om, tänk rätt!
Citera
2007-05-24, 00:30
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBacky
Är det inte dags snart för Sverige att gå över till Republik? Republiken Sverige. Visst vi kan ha kvar kungen och kungahuset som traditioner, då dom ändå inte har mycket inflytande i politik, eller inte någon alls. Men att fortfarande vara monarki, nja, det känns väldigt ineffektivt. Det känns som Republiker är mycket mer effektiva än Monarkier.

Vad tycker ni egentligen? Hur många är förblir Sverige Monarki och kommer Sverige någonsin gå över till Republik, och när i så fall? Hur fungerar det, hur görs det för att ändra ett land från Monarki till Republik? Vad ser ni för fördelar med Monarki VS Republik? Som sagt, med dagens partier kommer det inte hända, dock med ett nytt parti.
Jag satsar 1000 spänn på att Sverige kommer bli republik inom 30-40 år, dvs. när den nuvarande kungen är borta.
Citera
2007-05-24, 00:33
  #51
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourfriend
Men du vill splittra Sverige och riva hål i den svenska identiteten. Tänk om, tänk rätt!
Gustav wasa var den som införde inavelskonungadöme, dags för valkonungadöme, Jag vill införa titeln riksföreståndare igen. Vem var det nu som ville riva hål i den svenska indentiteten?
Citera
2007-05-24, 00:51
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Gustav wasa var den som införde inavelskonungadöme, dags för valkonungadöme, Jag vill införa titeln riksföreståndare igen. Vem var det nu som ville riva hål i den svenska indentiteten?
Riksföreståndare ska väl bara inträda om det är uppror mot Kungen. Och jag ser ingen anledning till uppror mot vår nuvarande Konung. Jag känner mig stolt över kungafamiljen. Vill du ha ett valkonungadöma? Vill du alltså att folket ska välja sin Kung? Varför ska allting väljas i "demokratisk" anda i detta land? Kan vi inte få ha detta "omoderna" kvar? Om svenska PK-folket får välja så står vi väl där med Jonas Gardell och Mark Levengood som nytt "kungapar". Det är du som vill riva hål i den svenska identiteten
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback