2007-05-16, 17:39
Medlem
tjena

varför får jag alltid "no slots available" när jag försöker tanka nåt på dc numera?

ibland, på typ 1 tillfälle av 10000 så kan jag tanka från någon person, men annars inte, har aldrig varit såhär innan!

Jag är aktiv osv..
Citera
2007-05-16, 17:41
Medlem
Pallemans avatar
För att personen du vill tanka ifrån inte har några slots öppna?

Du kan ju kolla innan du börjar tanka om han/hon har några slots öppna. Står t ex 3/3, 0/3, 1/9 osv.
Citera
2007-05-16, 17:42
Medlem
Naginis avatar
Det är väl ren och skär otur att de inte har några slots lediga?

När du söker kan du se om användaren har lediga slots eller inte om du scrollar lite i sidled.
Citera
2007-05-16, 17:42
Medlem
Bocka i "show users with free slots only"?
Citera
2007-05-16, 17:49
Medlem
Haha, nej alltså. Det har ingenting med userns slots att göra överhuvudtaget, det hade jag fattat för fan

Det är knappast någon slump att jag i över en vecka nu inte kunnat tanka ett skit från någon user överhuvudtaget, när jag normalt sätt kan tanka från vem jasg vill utan problem. Det är nånting som är fel men jag vet inte vad
Citera
2007-05-16, 20:11
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manglarn
Haha, nej alltså. Det har ingenting med userns slots att göra överhuvudtaget, det hade jag fattat för fan

Det är knappast någon slump att jag i över en vecka nu inte kunnat tanka ett skit från någon user överhuvudtaget, när jag normalt sätt kan tanka från vem jasg vill utan problem. Det är nånting som är fel men jag vet inte vad

Om det står No slots så innebär det att antingen dina egna nerladdningsslots är upptagna eller att usern du laddar ifrån inte har några.

Om du säger att det inte beror på den du försöker ladda ner från, kolla då dina egna download slots.

Finns i fliken Downloads, ändra Maximum simultaneous downloads till noll om det står något annat där
Citera
2007-05-16, 20:58
Medlem
DennisOlofs avatar
Därför man slutade köra DC++ så fort BitTorrent kom ut.

Att vänta på slots är så extremt drygt, vem orkar det numera. Plus man får oftast taskig speed (även om man får bra hastighet) plus att BT kanske inte ger superhastighet men det är mycket stabilare
Citera
2007-05-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Därför man slutade köra DC++ så fort BitTorrent kom ut.

Att vänta på slots är så extremt drygt, vem orkar det numera. Plus man får oftast taskig speed (även om man får bra hastighet) plus att BT kanske inte ger superhastighet men det är mycket stabilare

Generellt sett bara de med ADSL som hyllar BitTorrent dock, personligen anser jag att det suger. Går ofantligt mycket fortare att köra via DC++ och ta av någon som också har fiber, än att tanka av 15st med ADSL
Citera
2007-05-16, 21:18
Bannlyst
Om du har dynamiskt IP, måste du skriva in det nya IP't varje gång. Kan bero på det!
Citera
2007-05-17, 14:46
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in