2007-05-16, 15:27
Medlem
Vet inte om denna är rätt lagd, men jag tänkte att det hade lite med hemelektronik att göra..

Iaf, går det att skriva ut något på ett overhead-papper?
Går det både med bläckskrivare och laserskrivare?
Om det inte går med någon av dom, varför är det så?

/ Tack på förhand
Citera
2007-05-16, 15:32
Medlem
rymdraketens avatar
Jag har i alla fall skrivit ut med laserskrivare, tvekar på att det skulle fungera med bläckskrivare. Det skulle kunna bli för varmt i en laserskrivare antar jag dock, så att pappret skulle smälta. Detta har dock aldrig hänt mig.

För övrigt borde den här tråden ligga i Hårdvara antar jag.
Citera
2007-05-16, 15:34
Medlem
Squalos avatar
Vanliga "glatta" OH-plast kan man skriva ut på med laserskrivare.

För att kunna skriva från en bläckstråleskrivare till OH-plast krävs en speciell plast som kännetecknas av att den har en lite "knottrig" matt yta och är gjort för ändamålet.

Om man inte har tillgång till laserskrivare, så kan man skriva ut på ett papper, och sen kopiera till OH-plast i en kopiator.
Citera
2007-05-18, 21:37
Medlem
Det fungerar alldeles utmärkt i laserskrivare. Har gjort ett par banderoller till fotbollsmatcher genom att skriva ut på overheads.
Finns t.ex. OH-papper att köpa relativt billigt på Clas Ohlson - som fungerar att skriva ut på med laserskrivare.
Citera
2007-05-19, 13:11
Medlem
Megaforces avatar
Man bör dock vara observant på att äldre OH-filmer smälter i laserskrivare. De flesta nyare filmer som finns i handeln idag är avsedda för att kunna köras i kopiator och laserskrivare. Detta står på förpackningen.

OH-film för bläckstråleskrivare går ibland att köra i laser också, men man bör kolla vad som står på förpackningen..
Citera
2009-09-15, 21:39
Bannlyst
Sry för att jag livar upp denna gamla tråden men känns onödigt att starta ny.

Jag har en bläckstråleskrivare och behöver skriva ut lite sköj på det men färgen fäster inte på OH pappret. Finns det något papper som kanske inte är så blankt eller som är gjort för bläckstråleskrivare och isåfall vart köper man det?

Mvh
Citera
2009-09-16, 12:29
Medlem
Latmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyexpress
Sry för att jag livar upp denna gamla tråden men känns onödigt att starta ny.

Jag har en bläckstråleskrivare och behöver skriva ut lite sköj på det men färgen fäster inte på OH pappret. Finns det något papper som kanske inte är så blankt eller som är gjort för bläckstråleskrivare och isåfall vart köper man det?

Mvh

Det borde finnas i vilken välsorterad pappershandel som helst!

På Esselte kan du kolla vilka återförsäljare som har deras variant:
http://www.esselte.se/svSE/Categorie...film_6174.html

\Latmask
Citera
2009-09-28, 15:27
Medlem
Då ska jag också liva upp tråden...

Jag har kommit över ett parti "äldre" OH-papper, men på paketet står det att de funkar med kopiatorer. Kan jag då ta för givet att de också går att använda i laserskrivare? Har fått för mig att det är samma teknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in