Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Hur stor dos tar du? Går du på en hyffsat normal dos är det inte säkert att du behöver någon nedtrappning. Däremot så behöver du antagligen någon annan sorts sömnmedicin för att somna. Det låter konstigt att en läkare skulle vägra att skriva ut milda men fungerande preparat som propavan, theralen, lergigan osv. Personligen så tycker jag att ovanstående preparat har fått ett oförskämt dåligt rykte. De fungerar faktiskt utmärkt att sova på. Har personligen tagit 15mg zopiklon per natt i ett par år nu.
Precis, han borde ju rimligtvis ha erbjudits Propavan el. dylikt som substitut, kanske med en samtidig nedtrappning. Sen håller jag med om att Stilnoct har fått ett väldigt oförtjänt rykte, de flesta som använt den på fel sätt har väl drabbats av de abnorma biverkningarna man kan få, men dricker man 6st klass 3 öl och sköljer ner en karta Stilnoct med så är det väl själva fan om den ska funka som det är tänkt. 1-2st och sen direkt i säng och det är en riktigt bra insomningstablett även om jag föredrar Imovane(förutom att det smakar illa, som om man blivit bög och sugit av Stålmannen under natten, i munnen dagen efter).
Propavan, Theralen m fl har ju den bieffekten att man känner sig som en zombie dagen efter pga den långa halveringstiden de har, tror Propavan har 12 timmars halveringstid. De borde ju kunna forska fram en liknande medicin som Stilnoct eller Imovane som inte är beroendeframkallande. Behovet finns ju verkligen och det skulle troligen bli en storsäljare så jag förstår verkligen inte varför det inte redan finns. Flunitrazepam(Rohypnol) är en av de bästa sömnmediciner jag testat och jag skulle verkligen kunna tänka mig äta den resten av livet om det gick och jag fick för min doktor, det största problemet med den är ju att den slutar fungera efter ett tag. Detta är ju även det en medicin som fått ett väldigt dåligt rykte pga att många missbrukat den och att den mest blivit känd som "rape drug" samt som aggressivt kriminellas sätt att använda den vid våldsbrott såsom misshandlar och rån.