Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-15, 23:46
  #1
Avstängd
Abels avatar
Svetten bara sprutar even om det är iskallt ute har jag märkt dom senaste dagarna är detta normalt när man driker mycket?
Någon mer som svettas som en gris av alkohol?
Citera
2007-05-16, 00:17
  #2
Medlem
Ufffes avatar
Jag brukar också bli jävligt svettig på fyllan. Vet inte om det beror på aktiviteterna man håller på med eller om det är alkoholen.
Citera
2007-05-16, 00:43
  #3
Medlem
X1/9s avatar
Brukar mest bli svettig och jävlig på bakfyllan, en dusch gör visserligen underverk...men det är ungefär som att eftersvettas efter träningen, helt hopplöst.

Jag har nog aldrig noterat någon ökad svettning på fyllan, men jag kan tänka mig att det varierar från person till person
Citera
2007-05-16, 15:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
Svetten bara sprutar even om det är iskallt ute har jag märkt dom senaste dagarna är detta normalt när man driker mycket?
Någon mer som svettas som en gris av alkohol?

Ja man blir "varm" av alkohol.

Man känner sig varm iaf, även om man inte är det.
Citera
2007-05-20, 03:40
  #5
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
Svetten bara sprutar even om det är iskallt ute har jag märkt dom senaste dagarna är detta normalt när man driker mycket?
Någon mer som svettas som en gris av alkohol?

Man blir varmare av alkohol.
Citera
2007-05-20, 03:47
  #6
Medlem
Vätskebrist kan orsaka detta fenomen.
Citera
2007-05-20, 04:00
  #7
Medlem
Marulks avatar
Brukar svettas ut i bakfyllan men jag har lagt märke till att folk stavar illa på fyllan.
Citera
2007-05-20, 04:22
  #8
Avstängd
JA för tusan man blir varm i hela sketna magen !
Citera
2007-05-20, 13:25
  #9
Medlem
Asons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korven90
JA för tusan man blir varm i hela sketna magen !

Känns som att du inte riktigt har åldern inne att döma av ditt inlägg. Sen att du har 90 i ditt nick är nog inteheller en tillfällighet.
Citera
2007-05-21, 06:28
  #10
Medlem
finkelansvarigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Man blir varmare av alkohol.


det är en myt, pulsen går upp och dom ytliga blodkärlen vidgas. varmare blir man definitivt inte.
Citera
2007-05-21, 06:35
  #11
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex B
Ja man blir "varm" av alkohol.

Man känner sig varm iaf, även om man inte är det.


Ja precis brukar jag också bli, Speciellt på bärs. Det slår aldrig fel!
Citera
2007-05-21, 08:53
  #12
Avstängd
Verderios avatar
Jag känner motsatsen. Min kropp är 1.5 grader varmare än vad genomsnittet på kroppstemperaturer är så jag svettas väldigt lätt vanligtvis. Inte så att jag går omkring och svettas som en gris hela tiden. Men så fort jag tränar lite svettas jag som jag vet inte vad. Om jag springer till exempel, då rinner svetten redan efter ett par hundra meter. Däremot har jag löpt avsevärt mycket längre sträckor med alkohol i kroppen utan att svettas.

Sen är det klart. När man är full så känner man alltid sig lite varmare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback