• 1
  • 2
2007-05-15, 23:11
Medlem
rezzs avatar
Har börjat prova Whey-80 nu, tänkte ge det en månad och se om det ger något resultat. Men hur skall man blanda? Det står 1.5skopa och 3dl vatten/mjölk. Det är då samma som 0.75dl pulver?

Vidare, vad är godast? Mjölk eller vatten? Om mjölk, skall ja släpa med ett mindre kylskåp till gymmet för att kunna ha kall mjölk i min shaker?

Hur gör ni?
Citera
2007-05-15, 23:16
Medlem
Rhynns avatar
Om du köpte det på gymgrossisten så brukar du få en skopa till och jag tror att det är en dl-skopa. Jag tycker mjölk är klart godast (se till o ha lättmjölk). Och jag har ingen lång bit från mitt gym så jag brukar gå hem från gymmet o sedan göra den så jag har tillgång till kall mjölk oavsett men annars så kan man ju lägga 2 kylklabbar i väskan eller något. Det borde la funka.
Citera
2007-05-15, 23:31
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhynn
Om du köpte det på gymgrossisten så brukar du få en skopa till och jag tror att det är en dl-skopa.

Fick inte med nån där , men ja tror en och en halv är 0.75dl
Citera
2007-05-15, 23:33
Medlem
Rhynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Fick inte med nån där , men ja tror en och en halv är 0.75dl

Men om du har kvittot kvar kan du ju alltid gå tillbaka o fråga efter en. Kommer ihåg min första gång som jag köpte whey-80 så fråga han om jag ville ha skopa till. vafan de kan inte kosta mer än 5 spänn så du kanske till och med får en gratis ifall du går dit utan kvitto. Om dom inte är skitstövlar vill säga
Citera
2007-05-15, 23:38
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Men om du har kvittot kvar kan du ju alltid gå tillbaka o fråga efter en. Kommer ihåg min första gång som jag köpte whey-80 så fråga han om jag ville ha skopa till. vafan de kan inte kosta mer än 5 spänn så du kanske till och med får en gratis ifall du går dit utan kvitto. Om dom inte är skitstövlar vill säga

hehe
Citera
2007-05-15, 23:45
Medlem
Citat:

5kr? De är betydligt billigare än så
Har precis själv börjat med Whey-80 nu. Kör 1,5 skopor och sedan så lite vatten som möjligt, sådär 2dl. Tycker smaken blir bättre och inte lika blaskig då. Ett tag var jag helt bestämd på att kosttillskott bara kan intas med mjölk men nu har jag vänt och tar det bara med vatten.
Citera
2007-05-15, 23:47
Medlem
Rhynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
5kr? De är betydligt billigare än så
Har precis själv börjat med Whey-80 nu. Kör 1,5 skopor och sedan så lite vatten som möjligt, sådär 2dl. Tycker smaken blir bättre och inte lika blaskig då. Ett tag var jag helt bestämd på att kosttillskott bara kan intas med mjölk men nu har jag vänt och tar det bara med vatten.

Jo jag dricker också med vatten men mjölk är som sagt 10000 gånger godare.
Citera
2007-05-15, 23:53
Medlem
Citat:
5 spänn :O jag fick dom för 1 öre stycl. en per påse man beställt, kanske är anorlunda på web shoppen?
Citera
2007-05-15, 23:53
Medlem
stRs avatar
Det är mycket godare med mjölk, du kan med fördel blanda drinken hemma med mjölk ur kylskåpet, drinken kommer att hålla sig sval i gymväskan tills efter passet.
Citera
2007-05-15, 23:55
Medlem
Rhynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delinda
5 spänn :O jag fick dom för 1 öre stycl. en per påse man beställt, kanske är anorlunda på web shoppen?

Jag har faktiskt ingen aning om vad de kostar men jag sa faktiskt typ 5 spänn, deras grossistpris är la runt nått öre....

Vad dum jag är det heter ju gymgrossisten
Citera
2007-05-15, 23:57
Bannlyst
En skopa i detta fall ligger på 0.5 dl. Så det är helt rätt att en och en halv skopa är 0.75 dl.
Citera
2007-05-16, 07:03
Bannlyst
Say whaaat ?

Jag har en skopa som jag använde med kreatin, den tar 7,5 gram om man fyller hela.
Jag tar iaf. 4 sådana så blir det ca. 30 gram pulver där inne. (den sista är halvfull)
Men ni snackar bara i DL, :O ????
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in