• 1
  • 2
2007-05-15, 13:26
Moderator
^Eazs avatar
Ni som tänker på att köpa nytt kan kolla till AppleStore lite senare.

Siten är nere just nu, det brukar ju betyda lite smått och gott

enjoy
Citera
2007-05-15, 14:16
Moderator
^Eazs avatar
errr
Edit
Fake site

Edit 2: här är fakesidan förresten:http://www.appIe.dk/macbookpro/

hehe när man läste lite så insåg man faken:

"
MacBook Pro har altid strøm

Benyt den trådløse strømforsyning, der ved hjælp af mikrobølger forsyner din MacBook Pro med strøm (købes separat, mere info fås fra juni 2007).
"
Citera
2007-05-15, 14:40
Medlem
miklons avatar
Den sannolika anledningen diskuteras här:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=480987
Citera
2007-05-15, 15:37
Medlem
Etanols avatar
Mindre uppdatering av MacBook. Förbannat. Jag som tänkte köpa i sensommar, då är det väl precis på gränsen till en ny variant, kan jag tänka mig.

EDIT. Hittade en sida som påstod att det tar i genomsnitt tar lite drygt 200 dagar mellan uppdateringarna. Får väl kanske ta och beställa en tills början på juni då. Vore ju grymt skönt med en ny burkfan, den här är alldeles för trög.
Citera
2008-04-28, 12:20
Medlem
Väcker upp den gamla tråden.

Nu är applestore nere, nåt kul på g?

Nån som har bra koll på rykten?
Citera
2008-04-28, 12:33
Medlem
Det finns nya serienummer hos stora leverantörer. Med stor sannolikhet är det iMac som får nya grafikkort, lite snabbare processorer och kanske 2GB RAM som standard. Hoppas också att Mac Mini får en välbehövlig uppdatering.
Citera
2008-04-28, 12:35
Medlem
Carradines avatar
Är det bara jag eller är det inte något fel när en hemsida behöver tas ner för att uppdateras? Kanske har ni missuppfattat hur det fungerar?

Hur skulle det se ut om t ex DN.se var nere hela tiden för att de skulle lägga till nyheter.
Citera
2008-04-28, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Är det bara jag eller är det inte något fel när en hemsida behöver tas ner för att uppdateras? Kanske har ni missuppfattat hur det fungerar?

Hur skulle det se ut om t ex DN.se var nere hela tiden för att de skulle lägga till nyheter.
Det är så att man inte ska kunna köpa något har jag för mig =)
Citera
2008-04-28, 12:42
Medlem
Citat:

Det är ett mycket medvetet knep Apple kört med länge. Så fort deras sida går ned vet alla att nu kommer det något nytt. Applenördar världen över sitter som på nålar och laddar om sidan, spekulerar (som här) och på så vis sprider sig ryktet om deras nya produkter enormt snabbt. Apples sida har aldrig så många träffar som när deras legendariska post-itlapp syns.
Citera
2008-04-28, 12:54
Medlem
Pallemans avatar
Sätter min röst på uppdaterad iMac.
Citera
2008-04-28, 12:54
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Du är medveten om att "vi" inte kör Apples webshop va?
Jag är inte säker, men det känns som om AppleStore är av en helt annan dignitet än DN.se? Eller vad tror du?
Se förklaring ovan varför det blir sådär. Tokigt! Men så fungerar det, var inte ledsen om du inte förstår...
Citera
2008-04-28, 13:01
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
Det är ett mycket medvetet knep Apple kört med länge. Så fort deras sida går ned vet alla att nu kommer det något nytt. Applenördar världen över sitter som på nålar och laddar om sidan, spekulerar (som här) och på så vis sprider sig ryktet om deras nya produkter enormt snabbt. Apples sida har aldrig så många träffar som när deras legendariska post-itlapp syns.
Jaha, så det är ett försäljningsknep då, kan vara bra att veta.
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du är medveten om att "vi" inte kör Apples webshop va?
Jag är inte säker, men det känns som om AppleStore är av en helt annan dignitet än DN.se? Eller vad tror du?
Se förklaring ovan varför det blir sådär. Tokigt! Men så fungerar det, var inte ledsen om du inte förstår...
Vad svamlar du om? När man är nyfiken och undrar hur det funkar så kommer någon äcklig applenörd som du och tror du är något.
Det finns fog för hatet mot apple-användare helt klart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in