Mulvan om du har dialup och inte kan fixa bredband är helt klart det enklaste alternativt att fixa dator hos en polare som du kan fjärrstyra och tanka med. Tror det blir svårt fixa i skolan dessutom har dom säkert policy mot såndat så skulle man åka fast kan man bli avstängd från datorsalarna osv.
Jag hade dialup en gång i tiden, jag fixade en dator och fjärrstyrning hos en kompis som hade BBB, funkade grymt bra, kom förbi en gång per månad och plockade med mig det externa diskkabinettet med fyra hårddiskar som var laddade med godis.
Problemet är att många fortfarnde inte kan få bredband då telestationerna inte är utbyggda osv, inte mycket man kan göra åt det, annat än att flytta eller köra hos någon som har bredband.
Ett tredje alternativ är att skaffa egen trådlös utrustning och köra på någon annans Internet som bor i din närhet, det går ju alltid men då måste man ju sätta upp en trådlös länk mellan stället där du bor och där Internet finns, kostar en slant men ändå billigare än dialup i det långa loppet.
Sedan kanske du bor där Internet inte finns alls då är det ju kört, då går bara alternativet att köra hos en polare som jag gjorde. Sedan tillslut fick vi ADSL