2007-05-14, 09:41
Medlem
wolframs avatar
Jag undrar om det finns några uppskattningar man kan göra beträffande en sidas värde och i relation till antal besökare per tid.

Anta att en sida har 100 00 besökare per dag hur mycket kan man förväntas att kunna dra in från den i reklam?

Jag undrar vidare hur alla dessa epost sidor och en drös andra sidor klarar sig om de inte tar ut några avgifter från sina besökare/användare.
Citera
2007-05-16, 14:55
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfram

Jag undrar vidare hur alla dessa epost sidor och en drös andra sidor klarar sig om de inte tar ut några avgifter från sina besökare/användare.

det gör dom väl inte heller. eller??
Citera
2007-05-16, 16:18
Medlem
Phass avatar
Citat:

Det är ju egentligen bara MSN, Google och Yahoo som har riktigt stora mailtjänster, eller hur? Och dom lär ju dra in en hel del pengar på annat håll, tror absolut inte att det är deras mailtjänster som gör dom rika.
Citera
2007-05-16, 19:18
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Anta att en sida har 100 00 besökare per dag hur mycket kan man förväntas att kunna dra in från den i reklam?

antar att du menar 100 000? även om du menar 10 000 tror jag att man måste sitta på rätt bra kapital eller en duktigt bra idé om du ska få sån trafik
Citera
2007-05-21, 17:22
Medlem
wolframs avatar
.....

10 000 eller 100 000. Hur mycket tror ni man får in i mycket grova drag..
Citera
2007-05-21, 18:05
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Jag undrar om det finns några uppskattningar man kan göra beträffande en sidas värde och i relation till antal besökare per tid.

Det är svår fråga att besvara. Olika nich betalar olika. Placeringen spelar också mycket viktig roll.

Men för att ta en siffra mellan himmel och jord: mid xxx$/dag.
Citera
2007-05-21, 20:01
Medlem
http://hamsterpaj.net är värderat till 60miljoner och dom har 100.000+ unika besökare om dagen.
Citera
2007-05-22, 12:01
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charkel
http://hamsterpaj.net är värderat till 60miljoner och dom har 100.000+ unika besökare om dagen.

Men nu var frågan hur mycket man kan dra in i reklam från en site i den storleken, inte hur mycket den är värd.
Citera
2007-05-22, 14:28
Medlem
Gummiankan^^s avatar
Piratbukten får väl några tiotusen per dag för varje reklambanner. Men då ligger dom på 4000 sidvisningar per sekund med.

För oss vanliga dödliga som har adsense så ligger inkomsten i genomsnitt på runt 1-10 öre per sidvisning vad jag har hört och mina små inofficiella beräkningar styrker de här siffrorna.
Citera
2007-05-22, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gummiankan^^
Piratbukten får väl några tiotusen per dag för varje reklambanner. Men då ligger dom på 4000 sidvisningar per sekund med.

För oss vanliga dödliga som har adsense så ligger inkomsten i genomsnitt på runt 1-10 öre per sidvisning vad jag har hört och mina små inofficiella beräkningar styrker de här siffrorna.

Så i snitt kan man säga om man har runt 1000 besökare / dag så drar man in runt 50 kr/ dag vilket blir runt 1.500 / månad. Dock är det så att dom sidor som har många besökare säljer i stället ut annonsplatser, ex lunarstorm tar 40.000 / dygn för deras minsta banner.

Vad brukar man dra för gränser i antal besökare mellan liten site, halvstor, stor, enorm. Hur många besökare har dom sidor som får in "en normal månadslön" eller kan leva på det (då menar jag inte jättar som aftonbladet som drar inte multum)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in