Den stora skillnaden är att folk har sex på riktigt i porrfilmer. Vad jag vet så har de exempelvis inte ihjäl folk under inspelningarna till filmer som "Sagan om Ringen" och "Star Wars".
Det förklarar dock inte de förvrängninar av verkligheten som kan medfölja, men där tycker jag att det sunda förnuftet säger att det är en viss gradskillnad mellan att tro på alver och hober som att alla tjejer gillar analt och facials. Det förstnämna tankesättet bör nog de flesta vettiga människor lämna efter barndomen, medan det andra dock inte tycks vara lika självklart, tyvärr. Dessutom är "Sagan om Ringen" en helt fiktiv historia som är just en *saga* från början, medan porr ofta är knutet till verkligheten på ett annat sätt.
Sen finns det inget som säger att vanliga filmer, som "Fast and the Furious", "Blue Crush" och liknande, inte har en rätt skum verklighetssyn (och inte minst en medeltida kvinnosyn) - absolut! Och de får ju också skit för det ganska ofta, så det ena utesluter självklart inte det andra. Snarare tycker jag att både mainstreamfilm och porrfilm bygger på rätt så skumma ideal på sitt eget sätt.
Är dock inte en rabiat porrmotståndare, men nog bör man ha klart för sig att det är film och inget annat. Precis som när man ser "Fast and the Furious"...