• 1
  • 2
2007-05-14, 07:59
Medlem
Ja..Alla klagar på att porr är en nidbild av verkligheten när de ska lägga fram belägg för att porr inte är bra. men är inte vanliga spelfilmer också nidbilder av verkligheten tillexempel sagan om ringen och star wars. Men dessa filmer klagar inga på.

Varför klagar man bara på porren som en nidbild och inte på alla filmer? Om porr ska förbjudas på det belägget borde även alla vanliga filmer förbjudas.

Nu är de ju inte så att jag är en stark stödjare av porren men tycker bara människors sätt att argumentera är lite konstiga.

Jalu
Citera
2007-05-22, 01:11
Medlem
För att sex är nåt som de flesta människor har.
Det är vanligare att osäkra tjejer går med på saker en porrskadad kille vill än att en sagan om ringen-nörd övertalar en tjej att följa med på en lång vandring för att hitta en ring.
Citera
2007-05-22, 04:51
Medlem
Distorteds avatar
Den stora skillnaden är att folk har sex på riktigt i porrfilmer. Vad jag vet så har de exempelvis inte ihjäl folk under inspelningarna till filmer som "Sagan om Ringen" och "Star Wars".

Det förklarar dock inte de förvrängninar av verkligheten som kan medfölja, men där tycker jag att det sunda förnuftet säger att det är en viss gradskillnad mellan att tro på alver och hober som att alla tjejer gillar analt och facials. Det förstnämna tankesättet bör nog de flesta vettiga människor lämna efter barndomen, medan det andra dock inte tycks vara lika självklart, tyvärr. Dessutom är "Sagan om Ringen" en helt fiktiv historia som är just en *saga* från början, medan porr ofta är knutet till verkligheten på ett annat sätt.

Sen finns det inget som säger att vanliga filmer, som "Fast and the Furious", "Blue Crush" och liknande, inte har en rätt skum verklighetssyn (och inte minst en medeltida kvinnosyn) - absolut! Och de får ju också skit för det ganska ofta, så det ena utesluter självklart inte det andra. Snarare tycker jag att både mainstreamfilm och porrfilm bygger på rätt så skumma ideal på sitt eget sätt.

Är dock inte en rabiat porrmotståndare, men nog bör man ha klart för sig att det är film och inget annat. Precis som när man ser "Fast and the Furious"...
Citera
2007-06-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Distorted
Det förklarar dock inte de förvrängninar av verkligheten som kan medfölja, men där tycker jag att det sunda förnuftet säger att det är en viss gradskillnad mellan att tro på alver och hober som att alla tjejer gillar analt och facials.

Gillar inte alla tjejer analsex och facials?
Citera
2007-06-05, 23:34
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Den stora skillnaden är att folk har sex på riktigt i porrfilmer. Vad jag vet så har de exempelvis inte ihjäl folk under inspelningarna till filmer som "Sagan om Ringen" och "Star Wars".
/.../
Att man har ihjäl folk är inte så värst vanligt i porrfilmer heller! Din jämförelse haltar lite, Distorted, tycker jag..
Citera
2007-06-06, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nofmjalu
Ja..Alla klagar på att porr är en nidbild av verkligheten när de ska lägga fram belägg för att porr inte är bra. men är inte vanliga spelfilmer också nidbilder av verkligheten tillexempel sagan om ringen och star wars. Men dessa filmer klagar inga på.

Varför klagar man bara på porren som en nidbild och inte på alla filmer? Om porr ska förbjudas på det belägget borde även alla vanliga filmer förbjudas.

Nu är de ju inte så att jag är en stark stödjare av porren men tycker bara människors sätt att argumentera är lite konstiga.

Jalu

Ja jävlar, här var det hög nivå på debatten.
Citera
2007-06-06, 11:56
Medlem
Folk som klagara på det burkar ofta vara folk som har sett en porrfilm och sen tror att alla är likadana. Men som med allting annat så finns det många olika sorters porr och alla filmer handlar inte om att knulla i röven för att sedan spruta tjejen i facet.
Citera
2007-06-06, 12:28
Medlem
Alla som håller på att tjafsa om detta tycker jag att du skall skita i. Gör som en kompis till mig. Vi var på stan när en tjej sa. Gå inte in i denna affär de säljer porrtidningar. Vi kan inte stöda det.

Bara för att djävlas gick han in och köpte en tidning just framför henne.
Citera
2007-06-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Folk som klagara på det burkar ofta vara folk som har sett en porrfilm och sen tror att alla är likadana. Men som med allting annat så finns det många olika sorters porr och alla filmer handlar inte om att knulla i röven för att sedan spruta tjejen i facet.

Nä det finns ju även dålig porr där de utelämnar analsexet och munsprutet
Citera
2007-06-06, 21:53
Medlem
Distorteds avatar
d00rkey: Inte alls. Det ena är en fullständig iscensättning medan det andra är något som i allra högsta grad sker på riktigt. Skådespelarna låtsas inte ha sex - de *har* sex.
Citera
2007-06-06, 22:10
Medlem
Nidbild av verkligheten my ass. Det är fan fler tjejer som gillar "porrigt" sex än tjejer som inte gör det
Citera
2007-06-06, 22:59
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
d00rkey: Inte alls. Det ena är en fullständig iscensättning medan det andra är något som i allra högsta grad sker på riktigt. Skådespelarna låtsas inte ha sex - de *har* sex.
Och i "Sagan om ringen" t ex låtsas skådespelarna inte gå (vandra) utan de går *på riktigt*..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in