• 2
  • 3
2007-05-14, 21:49
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revenue
Visst är det så, men ingen tycker väl egentligen om mozzarella endast, har aldrig sett någon som gör det.

Vad dillar du om? Tala för dig själv. Jag vet massor med folk som EGENTLIGEN tycker om mozzarella.

Citat:
Det förefaller sig vara väldigt hippt just nu med medelhavsmat

Hippt? Ja, du är ju ett par år sent ute med den observationen.
Citera
2007-05-14, 22:46
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Fan heller att mozzarella är smaklös ost! Har ni grovsnusat bort smaklökarna eller?
Jämfört med andra ostar smakar den fan inte mycket.
Mozzarellan har rätt trevlig konsistens men annars är den bra överskattad IMO.
Citera
2007-05-14, 22:56
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Vad dillar du om? Tala för dig själv. Jag vet massor med folk som EGENTLIGEN tycker om mozzarella.

Hippt? Ja, du är ju ett par år sent ute med den observationen.

Eller typ, du vet massor av folk som tror omedvetet att dom gillar
mozzarella. Patetiskt
Citera
2007-05-14, 22:56
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Jämfört med andra ostar smakar den fan inte mycket.
Mozzarellan har rätt trevlig konsistens men annars är den bra överskattad IMO.
Klockren... !!!
Citera
2007-05-15, 12:24
Medlem
Jag tycker om Mozarella på pizzan. Den blir riktigt härlig när den är smällt, och ger en mild söt-aktig smak som jag verkligen gillar.

Men den funkar helt ok som den är också. Brukade ofta göra en tallrik förrut med lite coctailtomater, sallad, olivolja, oliver, oregano och lite annat smått. Nicynice =)
Citera
2007-05-16, 12:53
Medlem
Nu ska pappa Caine lära er hur man använder mozzarella. Det här behöver ni:

mozzarella (ja, faktiskt)
ciabatta
tomater
olivolja
socker
salt
svartpeppar
lök
vitlök
oregano
basilika
en skvätt vin
ruccolasallad

Gör en sås på allt utom mozzarellan, ruccolan och ciabattan, och här snackar vi alltså en välkryddad tomatsås som ska stå och puttra i en timme minst på låg värme. När den är klar så slänger du ner en delad ciabatta i en grillpanna och några skivor mozzarella i tomatsåsen. Låt osten smälta en aning, ta sedan upp den och lägg den på brödet. Ringla över lite av tomatsåsen och toppa med sallad och kanske en aning olivolja.
Citera
2007-05-16, 12:55
Medlem
LadyTieras avatar
Pröva rökt mozzarella, en höjdare att ha i ostbröd eller använda som "vanlig mozzarella"
Citera
2007-05-16, 16:36
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Pröva rökt mozzarella, en höjdare att ha i ostbröd eller använda som "vanlig mozzarella"

Ja det är väldigt flott. Helt fantastiskt på pizza.
Citera
2007-05-16, 16:38
Medlem
polyesterpams avatar
edit: orkar inte tjafsa
Citera
2024-04-25, 21:08
Medlem
Aldrig förstått varför man har mozzarella på pizzor och dessutom är det dyrare, smakar inget alls, bara vatten

En riktig fet gräddost gör dock susen och billigare dessutom
Citera
2024-04-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Aldrig förstått varför man har mozzarella på pizzor och dessutom är det dyrare, smakar inget alls, bara vatten

En riktig fet gräddost gör dock susen och billigare dessutom
För att det är kul?

Själv låter jag alltid mozzarella rinna av i ett durkslag eller sil i minst 1 timme, helst flera, innan jag använder den på pizzan. Skivar den sedan tjockt och har på den mellan de olika andra påläggen. Den rinner inte ut lika mycket och man får en mild men ändå god smak.

Färdigriven mozzarella på pizza förstår jag inte alls. Då använder jag oftast den ost kag råkar ha jemma och river. Men inte både riven ost och mozzarella.
Citera
2024-05-01, 00:06
Medlem
Vem0ths avatar
Mozzarella ska smakar som en syrlig grädde i fast form. Det är stor skillnad på italiensk mozzarella och tysk massproducerad mozzarella. Den förstnämnda smakar mjölkigt på ett trevligt sätt medan den tyska smakar som en keso som passerat sitt bäst före datum för länge sedan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in