2011-12-09, 18:12
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Vad var det för speciellt med den basen?
Att det bara är bas, det blir jobbigt efter ett tag. Det jag menade var att den "ursprungliga" dubstepen som hyllas är monoton och jobbig att lyssna på eftersom det bara är en enda lång basslinga.
Citera
2011-12-09, 19:29
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Lyssnade inte på klippet men tror att det har mer att göra med att producenten kanske sitter på laptophögtalare, eller med iPod hörlurar.

Skämmes! Nått så enormt skämmes!

Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Att det bara är bas, det blir jobbigt efter ett tag. Det jag menade var att den "ursprungliga" dubstepen som hyllas är monoton och jobbig att lyssna på eftersom det bara är en enda lång basslinga.

Jag vet inte hur du lyssnar hemma, men både när jag själv spelat den, hört andra spela den och när jag lyssnar i mina HD25or så låter det bra. Kan det vara så att du har ett par hörlurar som framhäver låga frekvenser lite väl mycket eller har din sub lite för högt inställd..? eller så delar vi inte bara bas-smaken
Senast redigerad av Fourtwosix 2011-12-09 kl. 19:32.
Citera
2011-12-09, 20:21
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Jag vet inte hur du lyssnar hemma, men både när jag själv spelat den, hört andra spela den och när jag lyssnar i mina HD25or så låter det bra. Kan det vara så att du har ett par hörlurar som framhäver låga frekvenser lite väl mycket eller har din sub lite för högt inställd..? eller så delar vi inte bara bas-smaken
Mja, lite grann dåliga lurar, men det är inte det som är grejen. Bara bas blir helt enkelt jobbigt, jag saknar något. Men tydligen är det meningen att det ska vara "space" just för att framhäva basen, och det tycker inte jag om.
Citera
2011-12-09, 20:35
Medlem
Crystalstones avatar
Skrillex mix på Levels!

Avicii ft. Skrillex - Levels
Citera
2011-12-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crystalstone
Skrillex mix på Levels!

Avicii ft. Skrillex - Levels

Hänvisar dig till denna tråd istället:

Den stora tråden om Electro, Complextro & everything between!
Citera
2011-12-09, 23:04
Medlem
dok.s avatar
Citat:
håller med om att den där basslingan inte alls var bra, även om jag inte tycker att den är fysiskt jobbig i sig. Anser du samma sak om fler låtar eller bara denna?
Citera
2011-12-10, 01:06
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
397 minuter livemix. Ja tack.

http://youtu.be/2QPhf1W7He4

När 16bit börjar med UK Funky(2h 42m), skämta inte om min gåshud.

Youngsta b2b med Distance är tvärfett, men man kunde väl inte förvänta sig annat.

16bit och ukfunky samt youngsta... Klart jag lyssnar!

Angående bas och laptop högtalare så tycker jag att mina hd25r klarar det bra men det är så klart mer känsla när man har ett par riktiga högtalare så man känner basen.
Citera
2011-12-10, 01:47
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Mina kompisar säger att Skrillex bokstavligen är död, is that true?
Citera
2011-12-10, 03:09
Medlem
dok.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredagsMyspys
Mina kompisar säger att Skrillex bokstavligen är död, is that true?
skämt, se tråd https://www.flashback.org/t1737003
Citera
2011-12-10, 13:25
Medlem
ztlohnierbs avatar
http://www.facebook.com/events/245997838799273/

Tänkte dra dit ikväll. Aldrig varit på AOD, hur är stämningen och musiken där?

BELLA BOO
LITTLE JINDER
I&I
IRK
M.E:S.S
MAJA ASPERÖ LIND

Lineupen ovan, inte hört så mycket från dessa artister. Hur är dem?
Citera
2011-12-10, 13:30
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=ClAbxRXF4A0

Från 2006, i mitt tyckte hästlängder bättre än all skit som länkats nyligen, typ Skillrex.
Citera
2011-12-10, 13:40
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:

Tycker precis tvärtom, men det är lite av en sak man lär sig. Man vänjer sig inte över en natt från "vanlig" musik till nedstrippad dubstep. Smaken är olika och jag har också haft min period där jag föredrog lite hårdare framför den mediterande basen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in