Kikade lite på dokumentären Living Inside The Speaker igår och idag. Gjorde en liten sammanfattning ifall någon är intresserad av att kolla på den och vill veta vad som bjuds.
Bristol's dubstep-scen - hur genren började få mer uppmärksamhet där och deras uppfattning om dubstep
Context, Subloaded, Dubloaded-klubbarna, Rooted Records, H.E.N.C.H., Ruffnek Diskotek, Noir, Dubstudio,
Tempa, Tectonic, Gutterbreakz-blogg,
Hur Pinch och Diccon introducerade genren för Bristol-publiken
Hur viktigt Internet har visat sig vara för scenen
Överlag tycker jag den var helt ok, men några punkter drar ner den rättså rejält. När jag ser en dokumentär vill jag ha atmosfär och Living Inside The Speaker har svårt att hitta sin sådan. Visst, den har sina stunder, men, det är, enligt mig, alldeles för långa passager med endast musik och totalt ointressant filmning av folk som dansar. Det tar upp alldeles för mycket av själva materialet och det blir svårt att hitta en schysst atmosfär som i t.ex Bassweight-dokumentären.
Reptile och Equinox är dock helt okej, men jag börjar faktiskt tröttna på honom.
Lyssnade/kollade på Boiler Room igår btw. Lapalux, Ghostpoet, Royalty och Kutmah var där. Lapalux var väl helt ok. Ghostpoet var rrrriktigt bra, grymma val av låtar. Royalty var rättså uselt, några schyssta låtar men pinsamt dålig mixning. Kutmah var helt klart det alla hade väntat på, och jag förstår varför. Sjuuukt grym dj och riktigt tunga låtar också.
Senast redigerad av GrimFaust 2011-04-06 kl. 12:49.
1. Wtf?
2. Tvivlar starkt på att det där kan kallas dubstep. Bara för att det är mycket bas betyder det inte att det är dubstep. (med reservation för fel)
1. Wtf?
2. Tvivlar starkt på att det där kan kallas dubstep. Bara för att det är mycket bas betyder det inte att det är dubstep. (med reservation för fel)
Håller med. Snarare någon sorts glitch-hop/hip-hop.