Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Framtiden ligger i Mount Kimbie spektrat av dubstep tror jag. Musiker som Flux Pavillion och hans likar kommer vara bortglömda inom ett par år medan Mount Kimbie och de som kör något liknande kommer sitta kvar. Flux, Excision och de andra låter så lika att det är svårt att veta vem som är vem. Roliga är att både Flux och Excision har en låt som heter Bass Cannon men de använder verkligen minimalt med bas. När man hör namnet så tänker jag mig mer en låt som Anti-war dub
http://www.youtube.com/watch?v=aVpjPuzlvus Där har vi muthafacking bass cannon!
Excision och Datsik är ju isåfall mer lika, dom tillhör den mer brutala stilen av dubstep som jag kan tycka är lite överdådlig.. (fast den kan vara _jävligt_ bra om den görs rätt, så jag hoppas att den raffineras så att det även kan komma att finnas en framtid för den också)
Flux Pavilion är så jävla mycket mer raffinerat och cleant. Mount Kimbie verkar förövrigt låta jävligt mycket laid back, vilket jag har svårt att tro att det kommer kunna gro sig i mainstreamen.. (jag har också svårt att tro att man ens skulle kunna kategorisera det som dubstep, om jag inte har missat något.)