2007-05-30, 14:10
Medlem
kajan666s avatar
Televerket om man ska tro bilderna.

Jag är inte så förvånad dock, liknande saker har hittats förut på liknande ställen (som jag skrev innan) och den gången gjorde sig lyckligtvis ingen illa.

Men jag håller med om att det är läskigt att det är så dålig kontroll på sprängämnen rent generellt, det där är riktigt farliga saker som borde destrueras, hoppas man slipper läsa om nån sprängd villa i brottbytrakten.
Citera
2007-06-01, 14:33
Medlem
Whattabas avatar
Frågan är ju om trådskaparen har skickat ett PM till någon och sagt var bunkern ligger för det är ganska osannolikt att någon av de 2000 som läst tråden bor runt Rimbo, vet var bunkern ligger och dessutom är intresserade av att sno sprängmedel tycker man...
Citera
2007-06-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Frågan är ju om trådskaparen har skickat ett PM till någon och sagt var bunkern ligger för det är ganska osannolikt att någon av de 2000 som läst tråden bor runt Rimbo, vet var bunkern ligger och dessutom är intresserade av att sno sprängmedel tycker man...

Jag har inte sagt var bunkern ligger exakt. Jag har skickat PM till kovo som bor i utkanten av Rimbo, men det var efter allt sprängmedel var borta. Men jag tror det är polisen eller televerket som har tagit hand om det.
Citera
2007-06-02, 08:07
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde88
Men jag tror det är polisen eller televerket som har tagit hand om det.
Fast dom skulle aldrig öppna upp stället gå därifrån låta er gå in och fota för att sedan återkomma senare.
Citera
2007-06-02, 10:15
Medlem
kovos avatar
Förmodligen är det ju snuten som varit där, plockar det för destruktion. Vill fortfarande veta var bunkern finns, och nu när det inte finns något där längre kan du väll berätta var den finns ?

Hur länge sedan var det du gjorde upptäckten på bunkern, Och hur lång tid efter att du la ut posten här försvann dynamiten?
Citera
2007-06-02, 14:03
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN
Asgarv vad är det för idiot som lämnar sprängdeg mitt ute i skogen?

Och vad är det för jäkla spånskaft som kommer och hämtar skiten?

Dynamit börjar svettas nitro efter ett tag. Och då blir det instabilt som fan, och flyger i luften av minsta lilla.

Inte smart.
Citera
2007-06-02, 19:53
Medlem
kovos avatar
Citat:
Har tänkt att kasta ner något brinnande i ventilations röret ovanpå bunkern, och kolla om det smäller.

Vilken Djävla tur att du inte kastade ner något brinnande!
Citera
2007-06-02, 23:27
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovo
Vilken Djävla tur att du inte kastade ner något brinnande!
Fast då hade vi löst problemet med en massa sprängmedel på drift.

Ifall farbror blå hade hittat det stället och öppnat det så hade dom lämnat kvar en bil + konstaplar. Tillkallat bombgruppen från Arlanda/Sthlm och tagit hand om skiten innan någon fjortis hittat det.
Citera
2007-06-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Fast dom skulle aldrig öppna upp stället gå därifrån låta er gå in och fota för att sedan återkomma senare.

Kanske några bröt upp det och sedan stack där ifrån. Och efter vi har varit där och fotat så har ägare eller polis/televerket tagit hand om det. Det är iaf min gissning.
Citera
2007-06-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovo
Förmodligen är det ju snuten som varit där, plockar det för destruktion. Vill fortfarande veta var bunkern finns, och nu när det inte finns något där längre kan du väll berätta var den finns ?

Hur länge sedan var det du gjorde upptäckten på bunkern, Och hur lång tid efter att du la ut posten här försvann dynamiten?

Jag skickar ett PM.
Den 13 maj hittade vi bunkern första gången. Den andra gången var den 26:e maj, då var bunkern öppen. 2 dagar efter det så drog vi dit igen för att kolla, då var den tom.
Citera
2007-06-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathariasis
Och vad är det för jäkla spånskaft som kommer och hämtar skiten?

Dynamit börjar svettas nitro efter ett tag. Och då blir det instabilt som fan, och flyger i luften av minsta lilla.

Inte smart.

Kan det smälla av bara för dörren är öppen och det blir fel temperatur?
Citera
2007-06-04, 00:29
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Kan det smälla av bara för dörren är öppen och det blir fel temperatur?
Det kan smälla av i princip bara för att det känner för att göra det.
Nobelfabriken hade rejäla problem när det begav sig på den tiden med ostabilt nitroglycerin.

Så det är lika bra att lämna in allt för destruktion

Alternativt apptera skiten och springa därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in