2007-05-29, 00:59
Medlem
_-?-_s avatar
När ni ändå springer runt i Rimbo kan ni ju kolla in och fota den där gamla "transformator"-byggnaden (eller vad det nu är) som ligger i skogsdungen mellan bussgaraget/parkeringen - Stallet - industriområdet - vägen mot Hallstavik. Vallby gårdsväg tror jag det hette.

Har sett en byggnad där upp men inte orkat kolla in den.
Så pallra er dit och fota så slipper jag

Ps. Akta er för psykfallet som bor i byggbaracken på vägen vid bussgaraget/parkeringen. Han är riktigt fucked up och kan bli rejält våldsam.
Han var för våldsam för att låsas in på ett hem så kommunen lät honom bo i baracken (Intressant lösning på problemet iofs. Han var för våldsam för att vårdarna kunde ta hand om honom och kommunen sätter ut honom i en byggbarack i ett industriområde )
Citera
2007-05-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
När ni ändå springer runt i Rimbo kan ni ju kolla in och fota den där gamla "transformator"-byggnaden (eller vad det nu är) som ligger i skogsdungen mellan bussgaraget/parkeringen - Stallet - industriområdet - vägen mot Hallstavik. Vallby gårdsväg tror jag det hette.

Har sett en byggnad där upp men inte orkat kolla in den.
Så pallra er dit och fota så slipper jag

Ps. Akta er för psykfallet som bor i byggbaracken på vägen vid bussgaraget/parkeringen. Han är riktigt fucked up och kan bli rejält våldsam.
Han var för våldsam för att låsas in på ett hem så kommunen lät honom bo i baracken (Intressant lösning på problemet iofs. Han var för våldsam för att vårdarna kunde ta hand om honom och kommunen sätter ut honom i en byggbarack i ett industriområde )

Har varit där och fotat lite, fast det är rätt så förstört där. Har lite bilder som jag kan lägga ut senare.
Citera
2007-05-29, 15:57
Medlem
Jag har laddat upp bilderna på transformatorstationen nu, jag har även laddat upp lite mer bilder på bunkern. Så här är det: Vi gick dit för att kolla läget, och någon hade brutit upp låset. Vi gick in och där fanns det en massa sprängämnen, vi kollade på lite papper och såg att senast någon hade varit där och använt sprängämnen var 88, vi drog där ifrån. Två dagar efter det drog vi dit igen och kollade, då hade någon rensat bunkern på allt. http://hoestmorker.pixbox.se
Citera
2007-05-29, 16:23
Medlem
Fina bilder från transformatorstationen!

Såg lite farligt ut med sprängämnen, förstår att ni drog därifrån.

Frågan är ju vem som tog dem? En tjuv? Eller "ägarna"? Fast då kanske det hade suttit ett nytt lås på dörren...
Citera
2007-05-29, 20:17
Medlem
poojks avatar
har inga vidare kunskaper inom ämnet, men jag misstänker att det e någon som kanske googlat lite kring rimbo och hittat frådet sen tagit dom mycket värdefulla föremål som visats på bilderna antingen till egen användning eller becknat iväg grejerna. me tanke på att ingen varit där sen 88 så lär det varit genom FB som man luskat fram vart den låg. hoppas skiten inte hamnar i fel händer, men jag vette fan hur utgångs datumet är på spräng ämnen...

kan vi få höra lite mer detaljer utöver det som visas på fottona saker ni sätt läst funderat över, jag finner detta mycket spännande =)
Citera
2007-05-29, 20:38
Medlem
poojks avatar
kom på att tänka på en sak. altså det handlar om ett helt jävla fråd med explosiva grejer som blivit tömmt, dvs man måste ha använt sig av ett större fordon osv. saken e så att jag blir lite nojig när det finns ett helt jävla fråd med explosiva grejer i omlopp, en ide kan ju vara att höra av sig till farbror blå och vara anonym om så önskas och berätta att ett helt jävla fråd me explosiva grejer e på vift. jag menar det att det finns en anledning över att man placerar en bunker mitt på vishan ute i ingenstans och sätter ett fett lås på dörren, det här kan vara extremt farliga grejer. i värsta fall ( chansen e inte stor) men att nån wannabe terrorist kan fått tag på skiten och läser riktigt flitigt på om hur man ska använda diverse saker. men men!
Citera
2007-05-29, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
kom på att tänka på en sak. altså det handlar om ett helt jävla fråd med explosiva grejer som blivit tömmt, dvs man måste ha använt sig av ett större fordon osv. saken e så att jag blir lite nojig när det finns ett helt jävla fråd med explosiva grejer i omlopp, en ide kan ju vara att höra av sig till farbror blå och vara anonym om så önskas och berätta att ett helt jävla fråd me explosiva grejer e på vift. jag menar det att det finns en anledning över att man placerar en bunker mitt på vishan ute i ingenstans och sätter ett fett lås på dörren, det här kan vara extremt farliga grejer. i värsta fall ( chansen e inte stor) men att nån wannabe terrorist kan fått tag på skiten och läser riktigt flitigt på om hur man ska använda diverse saker. men men!

Säkert Bin L som varit i farten, förutom det så är det 18-års gräns på forumet.
Citera
2007-05-29, 22:34
Medlem
LågOchLångsams avatar
Det känns onekligen lite havlt skumt att allt bara "försvann". En "bunker"/förråd mitt ute i ingen stans som innehåller en massa sprängämnen öppnas och nån kollar in och fotar lite. Dagen efter är allt borta. Snartkommer väll Kaknästornet eller någon annan hög byggnad bli sprängd i bitar.

Hur som, bra bilder.
Citera
2007-05-29, 23:49
Bannlyst
jag har ikväll anmält detta till Polisen, har ingen som helst lust att det springer runt tonåringar med savande sprängämnen som spränger lemmarna av sig runt Rimbos bankomater och utsätter skattebetalarna för fara och onödiga kostnader

Tjoflöjt!
Citera
2007-05-30, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *stuffit*
jag har ikväll anmält detta till Polisen, har ingen som helst lust att det springer runt tonåringar med savande sprängämnen som spränger lemmarna av sig runt Rimbos bankomater och utsätter skattebetalarna för fara och onödiga kostnader

Tjoflöjt!

Bra, om historian om sprängämnena stämmer så borde polisen få vetskap om detta.

Förövrigt riktigt fina bilder! Att hitta en massa sprängämnen sådär måste ha varit en rätt mäktig upplevelse.
Citera
2007-05-30, 11:07
Medlem
_-?-_s avatar
Imponerande att det fortfarande fanns saker kvar.
Sen att någon fjortis nu kommer att spränga ihjäl sig i Rimbo-trakten är ganska klart.

För oddsen att dom vet hur dom skall hantera sakerna är ganska små.
Har sakerna dessutom börjat svettas nitroglycerin blir dom troligtvis ganska kortlivade.

Ps: tack för bilderna på transformatorstationen.
Citera
2007-05-30, 12:32
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Asgarv vad är det för idiot som lämnar sprängdeg mitt ute i skogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in