Citat:
Ursprungligen postat av 4-TiNNiTuS
HTPC suger fett:
http://www.tystpc.nu/forum/viewtopic...r=asc&start=80
Jag köpte en PC för närmare 20.000 med FireDTV mottagare å baserad på mCubedHFX med helt passivkylning, inte en fläkt i grejerna alltså.
Datorn som sådan fungerar utmärkt men helvetet är Canal+ bland annat, och codecs och programvaror.
Codecs och programmen är instabila som satan, hur kul är det att kolla på en match och behöva boota om datorn tre gånger för att se en match, eller inspelningar som hänger sig och fan vet allt.
Canal+ har dessutom en ny "lösning" som dom kallar cardpairing, dom parar ihop kortet med mottagaren men hjälp av ett nummer, kortet fungerar alltså inte i någon annan mottagare än den som är inskriven på kortet - och försök få dom att leverera ett onumrerat kort till dig som du ska använda i din PC...
Kort sagt, ge dig inte in i träsket såvida du inte gör det som ett kul hobby projekt, för du kommer spendera mer tid på att försöka få grejerna att funka eller underhålla skräpet än vad du kommer använda det.

Jag håller med , men när det fungerar som det nu gör för mig. Priceless.
Även om mitt paket är mycket mycket sämre , en Athlon 1800 mhz , 512 mb RAM-minne och sedan ett Geforce 6100 och ett Happugare MCE 150 kom med en Media Center Dosa.
Så efter mycket pill och trill , Testade att köra Mircosofts Media Center först men det fyllde inte mina behov när det gällde TV-tunern.
Började trixa med Media Portal som är ett open soruce program som man kan stort sätt göra allt med , Kör nu i dag . TV + TV-tablå kan välja och spela in osv. Stremar både DVD-img/iso , dvix och musik allt till denna underbara maskin.
Har inte direkt haft något problem sedan jag fick till allt ,Hände då och då att den hänger sig men jag kan inte göra nåt åt det för jag sätter en 5 kr på att det är överhettning , Har ett 200 kr chassi , Så jag har inte lagt ut många kronor på denna lösning och den fungerar långt utöver mina behov , Exempel har nu en databas med dxiv filmer med svenskt sub och bara scana igenom detta med media portal drar den hem vad filmen handlar om , bilder.
Själva Media Portal finns det brutalt många olika plugins till, kolla in vet ja
www.team-mediaportal.com