• 1
  • 2
2007-05-13, 15:15
Medlem
La_Resistances avatar
Har sökt på flashback och googel men inte kommit fram till någonting överhuvudtaget. Min dator har slutat fungera efter att farsan skulle ta ut mitt ljudkort då han inte visste hur man höjde basen genom inställningarna. Han stängde av datorn tog ur strömmen och tog ut kortet och satte på datorn. Efter det blir hela rutan blå där hp loggan dyker up och längst ner på skärmen kommer boot valmöjligheterna te.x (Boota från lan. Boota från windows) och där låser datorn sig. Det hjälper inte att trycka på tangenterna. Fläktarna går och datorn ger inga varnings tjut heller. Den dör helt enkelt utan någon anledning. Har provat att byta grafikkort och hårddisk men det är fårtfarande samma fel har även provat att köra moderkortet utanför chassit och utan några cd läsare eller usb portar i kopplade men fårtfarande samma fel. Någon som har nått humm över vad felet kan vara? Tacksam för svar // Resistance
Citera
2007-05-13, 15:27
Medlem
La_Resistances avatar
Någon som vet nått? Datorn har stått nu i 1 månad och jag har inte kunnat spela överhuvudtaget börjar bli kris läge snart.
Citera
2007-05-13, 15:50
Medlem
katten80s avatar
har du testat och bootat med någon cd?`
Citera
2007-05-13, 15:59
Medlem
La_Resistances avatar
Tror inte att jag fick med några skivor till windows endast till olika program som Office.
Citera
2007-05-13, 18:20
Medlem
La_Resistances avatar
Någon?
Citera
2007-05-13, 18:53
Medlem
Peanutss avatar
Prova att skapa en startdiskett
Se om du kan boota fran den.

http://support.microsoft.com/kb/305595/sv
http://www.microsoft.com/downloads/r...DisplayLang=en
http://www.computerhope.com/boot.htm
Citera
2007-05-13, 22:26
Medlem
La_Resistances avatar
Jag har ingen disketfloppy på datorn går det inte att skapa en start cd? Om det går hur gör man?
Citera
2007-05-13, 22:36
Medlem
La_Resistances avatar
Hittade min andra dators xp skiva men datorerna är av olika märken. Är den här skivan användbar på nått sätt till mina behov?
Citera
2007-05-15, 01:18
Medlem
La_Resistances avatar
Sorry om jag uppar men jag behöver verkligen hjälp så om nån sitter inne på nå tips så är det bra läge att lägga fram dom nu!
Citera
2007-05-15, 01:25
Medlem
Christer ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La_Resistance
Hittade min andra dators xp skiva men datorerna är av olika märken. Är den här skivan användbar på nått sätt till mina behov?

Tveksamt om du kommer att kunna installera xp men du kommer ju i alla fall märka om datorn läser skivan, Spärren som förhindrar installation på annant märke ligger ju senare, Dessutom så brukar det räcka med att ange ett ok serienummer för att få installera!
Citera
2007-05-15, 07:36
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Hej du!

Du har möjligtvis inte kollat så att det inte är någon kabel som glappar efter din farsas ingrepp??

Eller minneskrets etc.. Har du tittat ordentligt i datorn??

Har du kollat så BIOS känner igen hårddiskarna osv?
Citera
2007-05-15, 08:12
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La_Resistance
Har sökt på flashback och googel men inte kommit fram till någonting överhuvudtaget. Min dator har slutat fungera efter att farsan skulle ta ut mitt ljudkort då han inte visste hur man höjde basen genom inställningarna. Han stängde av datorn tog ur strömmen och tog ut kortet och satte på datorn. Efter det blir hela rutan blå där hp loggan dyker up och längst ner på skärmen kommer boot valmöjligheterna te.x (Boota från lan. Boota från windows) och där låser datorn sig. Det hjälper inte att trycka på tangenterna. Fläktarna går och datorn ger inga varnings tjut heller. Den dör helt enkelt utan någon anledning. Har provat att byta grafikkort och hårddisk men det är fårtfarande samma fel har även provat att köra moderkortet utanför chassit och utan några cd läsare eller usb portar i kopplade men fårtfarande samma fel. Någon som har nått humm över vad felet kan vara? Tacksam för svar // Resistance

Har du provat att sätta i ljudkortet igen och startat? Annars är de väl bara ominstallation av windows som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in