2007-05-13, 01:35
Medlem
spoons avatar
har precis flyttat över min server till den nya tvn och har använt xp's remote fjärrskrivbord innan för att styra servern. Nu visade sig att om jag loggar in på servern försvinner* bilden på tv:n. (*inloggnings fönstret visas)
Hur löser jag problemet? Visst skulle kunna fixa trådlös tangentbord + mus, men just nu är det billigare med soft.
Citera
2007-05-13, 02:22
Moderator
tobess avatar
VNC

http://www.realvnc.com/
Citera
2007-05-13, 02:29
Medlem
sysops avatar
vnc suger prestandamässigt. givetvis kör du rd men console.
Citera
2007-05-13, 03:14
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sysop

Prestandamässigt på vilket sätt?

Hur som helst så är det ju en server/htpc det handlar om och då bör ju för det första prestandan inte ha någon betydelse. Antar att det ända som ska göras är att klicka på start/stop på filmer eller utföra småsaker på servern och då fungerar VNC ypperligt.
Citera
2007-05-13, 04:10
Medlem
sysops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Prestandamässigt på vilket sätt?
Prestanda. Ungefär som när man jämför bilar. FPS på en 32*32 pixlar yta ger 0.19 på realvnc och 35 på rdp1. xvnc blir tröttsamt annat än när du ska hjälpa polaren två minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Hur som helst så är det ju en server/htpc det handlar om och då bör ju för det första prestandan inte ha någon betydelse. Antar att det ända som ska göras är att klicka på start/stop på filmer eller utföra småsaker på servern och då fungerar VNC ypperligt.

Ypperligt håller jag inte med om, men väl hjälpligt. Lustig uppfattning att grafikprestanda är av mindre betydelse på en htpc.

Nej, jag tror inte heller att snubben kommer kolla hela blurayrullar remote men varför installera en service till när den första fungerar bra med rätt växel?
Citera
2007-05-13, 11:05
Medlem
DennisOlofs avatar
Den här ska man köra

http://www.radmin.com/products/radmin/index.php

Den har fet prestanda, grymt stabil. Tro mig om du provar den kommer du gilla den, helt sjukt bra. Sedan vet jag inte om v3.0 är stabil, jag körde med v2.0 i säkert 3år. Klockrent, krachade aldrig och mycket snabb.

Dessutom kommer inte bilden försvinna tror jag när du kör radmin om jag minns rätt. Du kan styra från en datorn och använda den andra du styr parallellt. Grymt bra.
Citera
2007-05-13, 11:07
Medlem
spoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sysop

Vart kan man hitta rd med console?

Vad är det för skillnad mellan det och vnc?

Som sagt gillar windows egna, bara jag får bort inloggnins fönstret från tvn när jag loggar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in