Var sugen på en hamburgare 150 gram med bröd. Visste att jag hade 50 kr i fickan, men när jag väl skulle betala de där 38 kronorna visade det sig att plånboken var tom. Märkligt.
Räckte då fram kortet istället men tyvärr tog dom inte emot kort. Gammaldags. Snubben i gatuköket sade att jag kunde gå till Swedebank vid hörnet och ta ut kontanter.
Det var kö lång kö, folk var berusade och stökiga. Mycket folk en fredagskväll. Beslöt mig för att gå hem istället o äta en god bit av smårgåstårtan som blivit över.
Ni tycker säkert att jag handlat fel. Men saken är den att de borde upplyst mig om att de inte tar emot kort. För ju längre tiden går ju kallare blir ju hamburgaren, inte så fräscht. Vad tycker ni?
Äh, bara att skita i det.
Vill ha inte tjäna pengar så är det upp till honom.
Man räknar med att alla som säljer något ska ha kort idag, vi lever ju för fan på 2000-talet.
Man räknar med att alla som säljer något ska ha kort idag, vi lever ju för fan på 2000-talet.
Jävligt OT, men jag kan förstå honom.
Sätt en avgift på kontanthantering istället för dessa åkerpriser på kort. 3kr / trans + andra kostnader är inte klokt.
I know how you feel man.
Verkar ju som om jag inte gjort alldeles fel. Lättad.
Jävligt OT, men jag kan förstå honom.
Sätt en avgift på kontanthantering istället för dessa åkerpriser på kort. 3kr / trans + andra kostnader är inte klokt.
Äsch inte alls off topic, snarare är ju det relaterat. Att inte följa utvecklingen är att söka konkurs.
För det första är det inte fredagkväll. Men skit samma, du borde simulerat ett försök till att betala och sedan lugnt och sansat avlägsnat dig utan att ge några pengar. Egentligen är det skandal att gatukök inte tar betalt via kort... utan extra avgifter givetvis. Men dessvärre lever vi inte i ett drömsamhälle.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!