Skall du installera om burken så är det XP skivan som gäller. Även om du formaterar disken (oavsett metod) så måste du få in XP igen (formatering = ta bort allt från diken, tom), och det är genom skivan som du får installera om (och formatera) burken. Givetvis måste du boota från skivan, annars får du ingen ren installation.
Command prompt = Fejk dos under XP. MS-DOS försvann efter 98an. Därefter är det bara fejkdos.
okej..grejen är den att när jag jag installerat om windows så finns det ingen internetansluting. den är tom. så har det aldrig varit förut. tog för givet att nåt gått fel när jag installerat skivan??
okej..grejen är den att när jag jag installerat om windows så finns det ingen internetansluting. den är tom. så har det aldrig varit förut. tog för givet att nåt gått fel när jag installerat skivan??
eller nätverksanslutningar kanske det ska vara..
Kollat om ditt / dina nätverkskort behöver drivrutiner?
Varför vill du in i dos när du inte vet vad det är? Om du redan installerat xp är dos bara en commandoprompt, rätt onödig för en vanlig användare, bara där för nostalgiker..
asså det finns inga anslutningar..hur kollar jag om nätverkskortet fungerar?
shit ni måste tycka jag är helt lost
Har du någon skiva eller diskett med drivrutiner till nätverkskortet?
Försök annars att ta reda på vad du har för kort och ladda ner drivrutiner.
Är det ett inbyggt i moderkortet eller ett PCI?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!