Har brnt en musik-DVD med rammstein, men nr man skall spela den i DVD:n s finns det inget ljud bara bild. Provade den i Nero:s spelare och d dk detta meddelande upp.
"Pga licensbegrnsningar spelas DVD-videon utan ljudavkodning frn Nero Showtime. Men du kommer nd att kunna hra ljudet om din utmatning av digitalt ljud r ansluten till en extern avkodare att hantera fr DTS-avkodning."
Fungerar problemfritt i K-Lite:s mediespelare, finns bde ljud och bild. Vill grna brnna s att jag kan spela den i en vanlig DVD-spelare. Hur fan gr jag och vad kan jag anvnda mig av. Brnde iso-filen med Alkohol 120%.
DTS krver (oftast) externa maskiner, ex. hembiofrstrkare, men om det finns Dolby-spr p originalet s r det nog det du br anvnda/kopiera, alternativt vanliga enkla stereospr..
Edit: K-lite hade frmodligen licens fr att kra DTS-ljud i sin spelare, till skillnad mot de flesta vriga..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!