2007-05-12, 16:28
Medlem
Error 404s avatar
Har brnt en musik-DVD med rammstein, men nr man skall spela den i DVD:n s finns det inget ljud bara bild. Provade den i Nero:s spelare och d dk detta meddelande upp.

"Pga licensbegrnsningar spelas DVD-videon utan ljudavkodning frn Nero Showtime. Men du kommer nd att kunna hra ljudet om din utmatning av digitalt ljud r ansluten till en extern avkodare att hantera fr DTS-avkodning."

Fungerar problemfritt i K-Lite:s mediespelare, finns bde ljud och bild. Vill grna brnna s att jag kan spela den i en vanlig DVD-spelare. Hur fan gr jag och vad kan jag anvnda mig av. Brnde iso-filen med Alkohol 120%.

Hjlp tack!
Citera
2007-05-13, 08:49
Medlem
Error 404s avatar
Ingen som kan eller vet ngot?
Citera
2007-05-13, 09:06
Medlem
fergusons avatar
Problemet ligger nog som sagt i att det endast finns ett DTS ljudspr och jag tror inte att det gr att koda om p ngot sett, tyvrr.
Citera
2007-05-13, 13:05
Medlem
TuXIs avatar
Skickas frn Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-13, 15:18
Medlem
d00rkeys avatar
DTS krver (oftast) externa maskiner, ex. hembiofrstrkare, men om det finns Dolby-spr p originalet s r det nog det du br anvnda/kopiera, alternativt vanliga enkla stereospr..

Edit: K-lite hade frmodligen licens fr att kra DTS-ljud i sin spelare, till skillnad mot de flesta vriga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in