2007-05-12, 16:28
Medlem
Error 404s avatar
Har bränt en musik-DVD med rammstein, men när man skall spela den i DVD:n så finns det inget ljud bara bild. Provade den i Nero:s spelare och då dök detta meddelande upp.

"Pga licensbegränsningar spelas DVD-videon utan ljudavkodning från Nero Showtime. Men du kommer ändå att kunna höra ljudet om din utmatning av digitalt ljud är ansluten till en extern avkodare att hantera för DTS-avkodning."

Fungerar problemfritt i K-Lite:s mediespelare, finns både ljud och bild. Vill gärna bränna så att jag kan spela den i en vanlig DVD-spelare. Hur fan gör jag och vad kan jag använda mig av. Brände iso-filen med Alkohol 120%.

Hjälp tack!
Citera
2007-05-13, 08:49
Medlem
Error 404s avatar
Ingen som kan eller vet något?
Citera
2007-05-13, 09:06
Medlem
fergusons avatar
Problemet ligger nog som sagt i att det endast finns ett DTS ljudspår och jag tror inte att det går att koda om på något sett, tyvärr.
Citera
2007-05-13, 13:05
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-13, 15:18
Medlem
d00rkeys avatar
DTS kräver (oftast) externa maskiner, ex. hembioförstärkare, men om det finns Dolby-spår på originalet så är det nog det du bör använda/kopiera, alternativt vanliga enkla stereospår..

Edit: K-lite hade förmodligen licens för att köra DTS-ljud i sin spelare, till skillnad mot de flesta övriga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in