Har en dator som jag har lagt in Backtrack 2.0 tilsammans med Xp pro.
Har fixat dual boot så att allt bootar som det ska.
Men nu är det så att datorn hänger sig efter ett tags användning av Backtrack... den hänger sig nästan aldrig i windows.
Skulle kunna vara grafikdrivers som ställer till det men vad vet jag... är ju inte så hemma i linux ju =/
Vet inte hur man installerar nya drivers, om det nu är grafikkortet som ställer till det.. grafikkortet är ett integrerat intel 82852/82855.
någon som har några andra förslag på vad det skulle kunna vara?
Och i så fall hur man kanske skulle kunna kolla upp vad det kan vara och fixa det..
Kan säga så mycket som att det inte är grafikkortet. Intel kör med öppna kort (öppen källkod) och deras hårdvara är därmed perfekt för andvändning i GNU/Linux.
Jag är helt grön när det gäller linux så ursäkta mig om jag kanske ställer någon fråga som är helt uppenbar för er..
Jag har samma problem med min bärbara dator fast jag använder inte intel grafikkort utan det är en dator med ett ATI grafikkort (9600/9700 series)
Innan man loggar in i backrack så står det att man ska ladda hem ATI.lzm (eller något likn.) om man använder ett grafikkort från ATI men jag kan inte hitta den filen och vet ändå inte vad man ska göra med den även om jag hade fått hem den..
Har försökt ladda hem och köra drivrutiner från ATIs sida men i slutet av installationen står det att man ska spara config filen för xwindows, hur gör jag?
Kanske kan vara bra att veta, Backtrack är en version av Slackware.
Glömde säga att jag nöjer mig med att datorn fungerar.. dvs. behöver inte använda några speciella funktioner i ATIs drivrutin, s-videoutgång eller något sådant. Alltså om det går att göra datorn stabil utan att installera drivrutiner från ATI eller ja, vad som helst så skulle jag vara nöjd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!