2007-05-12, 11:18
Medlem
Bronzoms avatar
Hej alla !

Har ett irriterande problem som säkert är enkelt, men jag inte vet hur jag skall fixa.
Pekaren följer inte musen riktigt, den är slö och "för sitt eget liv "
Det är inte musens fel, har provat med olika, och felet kvarstår. Något med instalationen troligen. Vad gör jag?
Citera
2007-05-12, 12:03
Medlem
Pjosks avatar
Ja eller så har du bara gropar i musmattan, testat att byta musmatta?
Citera
2007-05-12, 12:04
Medlem
elecans avatar
Kolla anslutningen också, testa med både en USB och en PS2 mus om du har möjlighet.

Edit: Stavfel
Citera
2007-05-12, 13:03
Medlem
Bronzoms avatar
Jag har kollat båda anslutningarna då jag har både vanlig mus och sladdlös. Kan de ha med något installation att göra? Är skitdålig på hur man går in och kollar.Och det är inte musmattan
Citera
2007-05-12, 13:54
Medlem
Det har inte med kalibrering av musen att göra? Någon som skojat lite med dig o sagt att upp inte riktigt är upp? Det där går att göra med vissa olika drivrutiner, kan därför inte förklara närmre hur du ändrar.

Testa annars också att avinstallera ev. drivrutiner för musen o installera nya. Kan hjälpa.
Citera
2007-05-12, 14:14
Medlem
elecans avatar
Precis som Olpa sa, testa även att kolla på windows inställningarna på Mus från kontrollpanelen och ta bort mus acc, tror det heter "Förbättrad Precision" .. något i den stilen.
Citera
2007-05-12, 17:50
Medlem
Bronzoms avatar
OK men när jag kommer till kotrollpanelen och skall avinstallera musen, säger man "avancerat" vilket får mig att avstå.
Citera
2007-05-12, 17:52
Bannlyst
Har du rätt mus ansluten till rätt dator?
Citera
2007-05-12, 19:48
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Prova att öppna och rengöra. Har en optisk mus och bara ett litet dammkorn kan sabba rörelsen i en riktning. Ett symptom på om musen behöver rengöras är om den rör sig ok i en av riktningarna vertikalt eller horizontellt, men inte bra i andra riktningen.
Citera
2007-05-12, 19:50
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Prova att öppna och rengöra. Har en optisk mus och bara ett litet dammkorn kan sabba rörelsen i en riktning. Ett symptom på om musen behöver rengöras är om den rör sig ok i en av riktningarna vertikalt eller horizontellt, men inte bra i andra riktningen.

Men problemet satt juhe inte i musen sa han.
Citera
2007-05-13, 16:07
Medlem
Bronzoms avatar
Stort tack Kvackelikvack !! Tänk så enkelt, och som jag har testat allt !! Tack än en gång !! Efter lite putsande fungerar den bra. Att man inte upplyser om detta i instruktionsböcker m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in