jag har haft samma ciggpaket i ett par månader, röker när jag känner för de, jag tycker de är gött.
jag fattar vad du menar, jag tillämpar denna slags metodik på alla som har nåt slags "beroende", då jag konsumerat enorma mängder alkohol under långt tid, sen tvärt stoppat, likadant med hasch o cola, och sen slutat tvärt med extrema abstinensbesvär(kroppen blir beroende av det men inte psyket) men med en vilja av stål. det är skitsnack att man blir beroende av saker, det är helt och hållet viljan, vill du inte sluta så kommer du aldrig sluta, vill du sluta så finns det inget som stoppar dig.
MEN, då kommer vi till skiljevägen mellan dig och mig, hittills håller jag med, det finns folk som medvetet röker knarkar super o annan dum skit, som jag

, och gör det som ett val, jag väljer o göra vissa saker, vet du varför?
jo, 2 skäl
1; "varför leva 100 tråkiga år när man kan leva 50 roliga" (den är min egen

)
2; "Vill man leva länge ska man vara slank, nykterist och rökfri - men då finns det liksom ingen anledning" -okänd person.
så skippa moralpredikan, alla som rökar krökar o gökar är inte idioter, alternativt svaga människor, däremot människor som skriker om beroende och säger att dom inte kan sluta, dom är svaga och korkade, detta inlägget kan du använda som en rättelse för ditt föregående inlägg
edit; fixade fetstil på det viktigaste