Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-11, 10:28
  #1
Medlem
FrkHögers avatar
I Expressen står de att han fick en hjärtinfarkt.. men för några år sen sas de att han tog livet av sig..
Vad är de som stämmer?


http://www.expressen.se/nyheter/1.674860
Citera
2007-05-11, 10:47
  #2
Medlem
Hjärtinfarkt.

Det var hjärtinfarkt.
Citera
2007-05-11, 13:05
  #3
Medlem
Fula Gubbens avatar
Han tog livet av sig när han insåg att Sverigedemokraterna var på väg mot Riksdagen.

I sin första "roman" uppmanar han för övrigt läsaren att skänka pengar till ROKS, det sedemera skandaliserade "Män är djur"-kärringförbundet.

Även denna lapsus kan ha motiverat ett självmord.

- F.G
Citera
2007-05-11, 13:07
  #4
Avstängd
Hammerspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Han tog livet av sig när han insåg att Sverigedemokraterna var på väg mot Riksdagen.

I sin första "roman" uppmanar han för övrigt läsaren att skänka pengar till ROKS, det sedemera skandaliserade "Män är djur"-kärringförbundet.

Även denna lapsus kan ha motiverat ett självmord.

- F.G


Öhhöhö... Nu va du allt rolig va?

Ditt jävla dumhuvud.
Citera
2007-05-11, 13:17
  #5
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Öhhöhö... Nu va du allt rolig va?

Ditt jävla dumhuvud.
Ooooo är det din Pappa,
Puckot som skriver DUM i alla inlägg
Citera
2007-05-11, 13:23
  #6
Medlem
kalabalikens avatar
För att ingen nu ska ta Fula Gubben på allvar så måste det nog påpekas att SL verkligen fick en hjärtinfarkt. Dog på jobbet.
Citera
2007-05-11, 13:40
  #7
Medlem
Stieg Larsson:

Kass skönlitterär författare. Hans "Män som hatar kvinnor" är riktigt rutten.

Gjort en kompetent kartläggning av nationalistiska, nazistiska och främlingsskeptiska organisationer tidigare.
Citera
2007-05-11, 13:43
  #8
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Stieg Larsson:
Gjort en kompetent kartläggning av nationalistiska, nazistiska och främlingsskeptiska organisationer tidigare.

Inte 1 april i dag
Citera
2007-05-11, 15:52
  #9
Medlem
Costa Ricas avatar
Har vi läst samma bok?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Stieg Larsson:

Kass skönlitterär författare. Hans "Män som hatar kvinnor" är riktigt rutten.

Gjort en kompetent kartläggning av nationalistiska, nazistiska och främlingsskeptiska organisationer tidigare.

Böckerna "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden" är bland de bästa svenska böckerna jag någonsin läst. Kan på rak arm inte nämna någon svensk kriminalroman som är bättre.

Stieg måste ha haft en fantastisk fantasi!!

Andra sidan av myntet är att man kan börja ifrågsätta sanningshalten i hans sk "kompetenta" kartläggningar, kanske fick fantasin flöda i dom publikationerna också...

Citera
2007-05-11, 17:29
  #10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costa Rica
Böckerna "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden" är bland de bästa svenska böckerna jag någonsin läst. Kan på rak arm inte nämna någon svensk kriminalroman som är bättre.

Stieg måste ha haft en fantastisk fantasi!!

Andra sidan av myntet är att man kan börja ifrågsätta sanningshalten i hans sk "kompetenta" kartläggningar, kanske fick fantasin flöda i dom publikationerna också...


Stieg Larsson är en bra thrillerförfattare, men de andra inslagen i hans romaner -- allt babbel om deras PK-tidning osv, är helt ointressant. Du kan ta "Män som hatar kvinnor" och klippa bort de första 60 sidorna och de sista 60 sidorna, så har du en habil svensk deckare. Böckerna är också illa redigerade, med en del upprepningar och slarv. Det gick undan som fan när han skrev dem. Det finns f ö en tråd om Stieg Larsson i "Litteratur"-forumet. Personligen föredrar jag Stig Larsson, där har vi en riktig författare.

Jag tror Stieg Larsson hade bestämt sig för att ta livet av sig, men fick en hjärtinfarkt av stressen det innebar att begå självmord.

- F.G
Citera
2007-05-11, 20:25
  #11
Medlem
Costa Ricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag tror Stieg Larsson hade bestämt sig för att ta livet av sig, men fick en hjärtinfarkt av stressen det innebar att begå självmord.

- F.G

ASGARV

Jag kan väl inte säga att jag är sådär jätteledsen att han är död, men jag är glad att han hann färdigställa trilogin -> och inte uppleva succen

Hade hann hunnit uppleva succen hade han blivit den drygaste djäveln och byggt sina nästa romaner på sina s.k. forskarrapporter.

Nu kan jag njuta av "Luftslottet som sprängdes" i trygg förvissning att det inte kommer någon fortsättning. Dvs såvida inte hans sambo skriver någon, hon ska visst ha det litet knapert... Stieg var väldigt produktiv, men att skriva ett testamente på 5 rader klarade han tydligen inte

Inget som har något smaskigt skvaller om Stieg förresten?
Citera
2007-05-11, 22:21
  #12
Avstängd
Förbannade avundsjuka fascistsvin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback