• 1
  • 2
2007-05-10, 23:40
Medlem
Sereenas avatar
Jag har ett problem med Panda antivirus.

Jag vill instalera onlinespelet Cabal, men panda klassar .exe filen som "misstänkt2 och döper om den och lägger den i karantän.

1: Hur gör jag för att ta bort den ur karantän och köra den ändå?
2: Och hindra Panda från att lägga den i karantän igen.

Har försökt med panda support men får inga svar, bara en massa filer jag ska köra och dom verkar inte fatta vad det är jag frågar.
Citera
2007-05-10, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag har ett problem med Panda antivirus.

Jag vill instalera onlinespelet Cabal, men panda klassar .exe filen som "misstänkt2 och döper om den och lägger den i karantän.

1: Hur gör jag för att ta bort den ur karantän och köra den ändå?
2: Och hindra Panda från att lägga den i karantän igen.

Har försökt med panda support men får inga svar, bara en massa filer jag ska köra och dom verkar inte fatta vad det är jag frågar.
finns det inte någon inställning där du kan ställa in vilka filer den ska ignorera att scanna?
Citera
2007-05-10, 23:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
finns det inte någon inställning där du kan ställa in vilka filer den ska ignorera att scanna?

Det är just det jag vill veta men jag får inga svar alls
Citera
2007-05-10, 23:52
Medlem
927s avatar
inte för att jag använt panda men inaktivera programmet, återställ filen sen ställer du in att den mappen där filer ligger ska undantas vid "guard scan" och manuell scan. detta borde gå att göra på alla antivirusprogram

det verkar handla om en så kallad false positive, dvs när tex panda varnar för en 100% ok fil
Citera
2007-05-10, 23:53
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det är just det jag vill veta men jag får inga svar alls

man får ju leta under inställningarna, det är inte svårare än så
Citera
2007-05-11, 12:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
man får ju leta under inställningarna, det är inte svårare än så

Citat:
inte för att jag använt panda men inaktivera programmet, återställ filen sen ställer du in att den mappen där filer ligger ska undantas vid "guard scan" och manuell scan. detta borde gå att göra på alla antivirusprogram

det verkar handla om en så kallad false positive, dvs när tex panda varnar för en 100% ok fil

Det är ju det jag vill veta HUR man gör i panda.

Jag har letat i alla inställningar men allt jag hittar är en inställning för att ignorera specifika threats, men det gäller hela datorn, jag kan inte hitta nåt om att ignorera specifika folders/filer.
Citera
2007-05-11, 13:23
Medlem
blueCommands avatar
Inte datasäkerhet. MS Windows får denna tråden.

/Mod
Citera
2007-05-11, 13:45
Medlem
927s avatar
men ställ in så att panda ska fråga vad det ska göra med varje fil så du kan välja ignore. dock kan det ju bli lite tjatigt om panda varnar för samma fil hela tiden...

skicka upp filen till panda och påpeka att panda varnar en ok fil så fixar dom det. sen så förstår jag inte vad som är svårigheten för att lösa detta problem, antingen så kan man ju göra undantag eller så går det inte, det måste ju den svenska supporten kunna svara på.
eller menar du den stora filen som man hämtar? jag antar att du menar den exe filen som du startar spelet med

man kanske även kan ställa in panda så att det inte alls varnar för lågrisk hot, om detta är ett sådant
Citera
2007-05-11, 14:34
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
men ställ in så att panda ska fråga vad det ska göra med varje fil så du kan välja ignore. dock kan det ju bli lite tjatigt om panda varnar för samma fil hela tiden...

skicka upp filen till panda och påpeka att panda varnar en ok fil så fixar dom det. sen så förstår jag inte vad som är svårigheten för att lösa detta problem, antingen så kan man ju göra undantag eller så går det inte, det måste ju den svenska supporten kunna svara på.
eller menar du den stora filen som man hämtar? jag antar att du menar den exe filen som du startar spelet med

man kanske även kan ställa in panda så att det inte alls varnar för lågrisk hot, om detta är ett sådant

Jag har letat bland inställningarna och jag kan för mitt liv inte hitta nån av dom inställningar som bedtämmer hur filen ska hanteras, options systemet är extremt snårigt.

Jag har pratat med supporten i 2 veckor nu och det enda dom gör är att skicka en massa olika diagnosprogram som dom vill att jag ska köra.
Citera
2007-05-11, 16:00
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
För de som inte vet är Panda jävulens påfund och har inga inställningar att prata om. Det finns förinstallerat på skolans ghostfil och det första man gör är ju att ta bort det, vilket jag också rekommenderar trådskaparen att göra.
Citera
2007-05-11, 16:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
För de som inte vet är Panda jävulens påfund och har inga inställningar att prata om. Det finns förinstallerat på skolans ghostfil och det första man gör är ju att ta bort det, vilket jag också rekommenderar trådskaparen att göra.

Nu råkar det även vara det enda antivirus hittils som faktiskt håller våran dator ren, har testat säkert 50 olika som inte funkar för 5 öre.
Citera
2007-05-11, 16:56
Medlem
927s avatar
det är ju i pricip användaren/na som håller datorn ren...

blir du klokare av detta
Click on Status in the Control panel. On the right, the different protections incorporated in Panda Internet Security 2007 will appear.
Expand Security protection.
Select the Enable protection against known threats checkbox.
Click on Settings... in the Scan files on disk option. A window containing the available configuration options will be displayed.

jag skrev in configure här
http://www.pandasoftware.com/CMSPAND...to=1&IdDeseo=1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här