• 1
  • 2
2007-05-10, 17:36
Medlem
Jag hade mkt polare etc som fick benso utskrivet hela tiden, xanor, stesolid etc men min läkare totalvägrade, fast att jag mått riktigt piss.. och jag undrade hela tiden varför jag aldrig fick det..

Men jag tänkte aldrig på att man faktiskt kan byta läkare, åka till akuten, eller till sin husläkare.. Hos mig kan jag gå till husläkaren 09:00 på morgonen och sedan träffa husläkaren när det är min tur (det är typ som en kö-lapp)

Husläkaren vet inte om att jag har en annan läkare, jag är duktig på teater och sa att jag fått något som hette "imovane" och det sov jag bra på.. och att jag skulle vilja ha det 2-3 gånger i veckan. Fick recept på 100 stycken direkt. Ringde sedan henne igen och sa att smaken var äcklig på dom så jag fick 100 stilnoct utskrivet.

Ngn vecka senare besöker jag henne och säger att min sömnmedicin funkar bra och att jag bara använt 2-3 tabletter (lögn såklart) av stilnocten..

Sen rullar det bara på.. jag säger jag haft Xanor förrut och vill ha det som vid behov, och hon säger att jag ska va försiktig med det men skriver ut 20 stycken 2mgare.. Sedan en vecka senare träffar jag henne och säger att jag har tandläkarskräck och behöver något riktigt starkt innan tandläkarbesöket, och att tandläkaren tyckte att flunitrazepam (rohypnol) innan besöket vore bra.. Då skriver hon ut ett recept på 10 stycken 1mg´s flunitrazepam..

Idag ringde jag på hennes telefontid och sa att jag hade tandvärk och fick utskrivet treo comp brustabletter..

Osv osv osv.. =)
Citera
2007-05-10, 17:43
Medlem
A-Dmps avatar
Wtf, fick du Flunitrazepam för ett tandläkarbesök? Weird. Hon borde ha ansett att dina Xanor räckte. Men tur för dig, kan jag bara säga.
Citera
2007-05-10, 17:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Dom kan inte se i datorn att jag får ut medicin från någon annan läkare då? Öppenpsyk och om jag går till en hälsocentral.
Citera
2007-05-10, 17:49
Medlem
Och vet du var det mest ironiska är? Jag ringde tandläkaren nu och sa att jag inte fått tag på min husläkare .. SÅ JAG FICK ETT RECEPT TILL PÅ FLUNITRAZEPAM!!!! hahahahahha!!!!

Bara 10 tabletter 1mg´s men ändå.. vet inte om man ska skratta eller gråta =)
Citera
2007-05-10, 17:51
Medlem
Nej enbart apoteks-personalen kan se sådant.. läkarna kan aldrig se om man får recept från andra läkare ..
Citera
2007-05-10, 19:19
Bannlyst
men om man hämtar ut två ska-räcka-till-30-dar-doser på två olika apotek, ser apoteken det och kontaktar antagligen läkaren
Citera
2007-05-10, 19:52
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike83
Och vet du var det mest ironiska är? Jag ringde tandläkaren nu och sa att jag inte fått tag på min husläkare .. SÅ JAG FICK ETT RECEPT TILL PÅ FLUNITRAZEPAM!!!! hahahahahha!!!!

Jasså? Fan va nice.. Vilken tur att dom skriver ut FM:1or till alla som vill ha.
Hej hej..
Citera
2007-05-10, 19:54
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Mike83

Citat:
Ursprungligen postat av Mike83

Jasså? Fan va nice.. Vilken tur att dom skriver ut FM:1or till alla som vill ha.
Hej hej..
Citera
2007-05-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
men om man hämtar ut två ska-räcka-till-30-dar-doser på två olika apotek, ser apoteken det och kontaktar antagligen läkaren

Det är inte alls säkert. Jag brukar ha ett gäng recept i rullning samtidigt - inte sällan från samma läkare. Det är så jag bygger upp mina lager.

Oavsett om jag hämtar på mitt "hemmaapotek" eller på ett apotek när jag är på genomresa i Knäckebröhult så säger de - Jaha, vilket recept vill du ta ut från? på sin höjd.
Citera
2007-05-10, 20:00
Medlem
nat0ns avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=470816
hm
Citera
2007-05-10, 20:29
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
http://www.flashback.org/showthread.php?t=470816
hm

Fint observerat.
Citera
2007-05-10, 20:56
Medlem
Praests avatar
Utöver den tidigare reflektionen så har jag även fått meddelat att Treo Comp inte längre skrivs ut pga att det finns bättre medel med mindre biverkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in