2007-05-10, 17:26
Medlem
Hej. Har problem, behöver installera om datorn så fort som möjligt! Stoppar i CD skivan från Windows men det står: "Kan ej ominstallera p.g.a. att du har redan en förnyad windows version".

Jag behöver alltså fört ta bort allt från datorn och sen starta den via cd skivan. Hur gör jag för att formatera hela burken så att den blir tom?

TACK PÅ FÖRHAND!
Citera
2007-05-10, 17:41
Medlem
IseeUs avatar
Du sätter in xp-skivan och startar om datorn, sedan säger den att du ska klicka på valfri tangent för att starta med skivan.
Därefter kan du följa instruktionerna, det är inte allt för svårt. Om du vill ta bort allt så ska du göra det när du har kommit fram till den delen där du ska välja var du vill intallera xp. Då ska du ta bort den partitionen som xp är installerad på.

EDIT: Eller var det verkligen XP du skulle installera
Citera
2007-05-11, 13:07
Medlem
Det går inte, den vill inte starta med cd-skivan (troligen för att jag redan har en nyare version installerad). :/...

kan bero på att jag inte har cd rom som första 1st, hur når jag bios på xp?
Citera
2007-05-11, 13:13
Medlem
Azzazins avatar
När du startar upp datorn brukar det stå på skärmen vilken tangent som du ska trycka på.
Del, F1, F10 kanske....
Citera
2007-05-11, 13:22
du måste välja vad den ska "boota" ifrån, välj bara cd-rom så ska det nog lösa sig. det väljer du inne i BIOSEN.
Citera
2007-05-11, 13:42
Medlem
Okej, ska prova det när jag kommer hem .
Citera
2007-05-11, 17:21
Medlem
Peanutss avatar
Alternativet ar att radera harddisken och installera allt fran borjan.
OBS att all info pa datorn forloras!

For att formatera om datorn http://support.microsoft.com/kb/313348/sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in