2026-04-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredoAlfredo
Stämmer detta verkligen?

Det stämmer!
Citera
2026-04-01, 10:10
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Det stämmer!

Men varför släppte polisen det då?
Citera
2026-04-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Men varför släppte polisen det då?

Bra fråga. Finns så oerhört många indicier som pekar mot föräldrarna.
Citera
2026-04-02, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Bra fråga. Finns så oerhört många indicier som pekar mot föräldrarna.
Håller inte med dig faktiskt, mer tyder på en ensam gärningsman.
Citera
2026-04-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Föräldrarna är bland de få människor som varit officiellt misstänkta av portugisisk polis.

Jag tror grannen RM som bodde med sin mamma och hjälpte till som tolk i början också var misstänkt en kort tid. Han är vad jag vet avförd från utredningen.

För övrigt tror jag föräldrarna vet exakt vad som hände med MM så något "avslut" vill de nog inte ha på detta.
Portugisisk polis är ju ett skämt, flickan har rövats bort av tysken.
Citera
2026-04-03, 00:50
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Var det inte så att den portugisiska polisen hade en egen agenda och ville "sätta ditt/vilseleda?" den Scotland Yard?
Citera
2026-04-16, 14:13
Medlem
Citat:

I så fall är väl tyskarna inte så mycket bättre? Vad jag förstår, så började tyska myndigheter/åklagare misstänka att han kunde vara skyldig. Portugisisk polis gjorde honom till officiell misstänkt (arguido) under 2022.

Ännu har inget hänt. Antingen har man inte tillräckligt stark bevisning etc för att få honom fälld, eller så är han oskyldig.

Varför är du övertygad om att han är skyldig? Visst, jag tror absolut att han skulle kunna vara skyldig när det gäller Madeleine McCann. Men jag är inte övertygad om att han faktiskt har begått något brott när det gäller henne.
Citera
2026-04-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Var det inte så att den portugisiska polisen hade en egen agenda och ville "sätta ditt/vilseleda?" den Scotland Yard?
Det håller jag högst osannolikt.
Citera
2026-04-21, 22:26
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja att likhunden markerar är så klart talande.

Det verkar också som om föräldrarna varit överens om att ge barnen sömnmedel. Jag har kommit fram till detta eftersom de fortfarande är gifta, så den ena föräldern känner sig inte mindre skyldig än den andra.

Hade MMs död berott på något den ena föräldern gjorde självständigt och utan samråd med den andra vore en skilsmässa mer trolig enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Klart att föräldrarna är inblandade!

Norrmannen som skrivit en bok omfallet och t.o.m. flyttat till Praia da Luz, har ju bevakat en plats med kamera och paret Mc Cann hade sina joggingrundor till en plats på det berget. Norrmannen såg också "tecken" lämnade på platsen. Bl.a. ett M och ett hjärta.

Det säger väl sig självt att man inte lämnar en 4 åring ensam på ett hotell i ett främmande land. Vem fan gör det?

Klart det är föräldrarna.
Citera
2026-04-22, 21:04
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Det håller jag högst osannolikt.
Det kan mycket väl vara så. Såg en dokumentär för några år sedan som pekar åt det hållet. Jag är inte främmande för det med tanke på att Scotland Yard (SY) såg portugiserna som om det inte var lika avancerad som SY o därför uppstod den här konfliken. Portugiserna ville visa att dom är nog så skickliga att utreda liknande brott som SY.

Svårt att ha någon bestämd uppfattning om så sen var fallet. Till portugisernas försvar dock kan man säga att det är långtifrån ensamma att få "tunnelseende".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in