Citat:
Ungefär detta har varit min teori sedan egentligen start. Men inte att syskonen varit inblandade men däremot att föräldrarna skyddar dom från att råka illa ut.
De var 2 år, när storasyster försvann och vad skulle konsekvensen ha blivit om föräldrarna erkände att de (av misstag?) haft ihjäl henne? Jo, att 2-åringarna skulle tas ifrån dom och placeras i fosterhem, kanske till och med splittras. Som förälder gör man allt för sina barn och för att de skall få en så bra uppväxt som möjligt. I den situationen som uppstod så var lögnen enda utvägen för att skydda småsyskonen från att lämnas bort till nya okända föräldrar. Om något/några år är de myndiga och då har föräldrarna fullföljt sin uppgift, och då tror jag att mamman erkänner. (jag kan såklart ha fel, men detta är vad jag tror efter att ha följt fallet under åtminstone de första åren).
De var 2 år, när storasyster försvann och vad skulle konsekvensen ha blivit om föräldrarna erkände att de (av misstag?) haft ihjäl henne? Jo, att 2-åringarna skulle tas ifrån dom och placeras i fosterhem, kanske till och med splittras. Som förälder gör man allt för sina barn och för att de skall få en så bra uppväxt som möjligt. I den situationen som uppstod så var lögnen enda utvägen för att skydda småsyskonen från att lämnas bort till nya okända föräldrar. Om något/några år är de myndiga och då har föräldrarna fullföljt sin uppgift, och då tror jag att mamman erkänner. (jag kan såklart ha fel, men detta är vad jag tror efter att ha följt fallet under åtminstone de första åren).
det kan vara så som du säger och det är ju en trolig variant som förklarar varför vännerna skulle 'skydda' familjen. att dom vet men alla förstår det du säger och att olyckan hände men att dom inte vill förvärra för syskonen. dom resonerar kanske så att maddie själv inte skulle velat at thennes småsyskon lillebror o lillasyster skulle splittras o komma till okända föräldrar alt. tas hand om myndigheter. och växa upp med föräldrar som satt i fängelse. in gen rolig uppväxt. men samtidigt är det ju grymt mot tysken om han nu är oskyldigt anklagad för detta. då lever dom med det på sitt samvete också.