2007-09-14, 11:15
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Detta fall blir alltmer surrealistiskt och otroligt. Dels behöver man finna ett motiv till att föräldrarna skulle vara inblandade, dels förklara hur sömnmedel på ett par timmar kan förorsaka en fyraårings plötsliga död – och att föräldrarna då skulle ha blivit så panikslagna att de gömt undan kroppen och lyckats göra detta i okänd omgivning och terräng. Att M:s döda kropp skulle ha transporterats någonstans efter mer än tre veckor torde vara uteslutet. Att de skulle ha vågat blanda in sina vänner i bortforslandet av kroppen är lika osannolikt.
Jag tror på enkla lösningar i de flesta fall, även om det är lite underligt med paret Tanner/O´Brian (eller vad de nu hetter) - jag tror innerstinne inte att någon annan är inblandad.

En enkel lösning är - svartsjuka kanske, bara för att de är swingers betyder det inte avsaknad av att kunna känna svartsjuka!? Någon här tidigare påpekade att Kate hade blåmärken på ett kort i tidningen. Då har vi ett enkelt scenario. Mamman och pappan bråkar - pappan blir fysiskt våldsam och slår till mamman - mamman sitter och gråter hysteriskt - M. kommer in och kanske tjatar om något - mamman får ett impulsivt vredesutbrott och slår till M med full kraft - M. landar olyckligt och får direkt dödande skador. Pappan känner skuld och vill hjälpa mamman. Tillsammans samlar de sig och tvingas till att handla rationellt för att hålla ihop resterande familj och iscensätter planen som de ser som enda utväg. Sörja kan de göra senare. De gömmer kroppen tillfälligt för att senare slutligen begrava henne själva. Anledningen till att det tog så lång tid beror på mediabevakningen - de har helt enkelt inte haft möjligheten.
Citera
2007-09-14, 11:17
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Vet man något om hur pass religösa de var? Överdrivet eller normalt?
Katoliker var de, men hur pass mycket de praktiserade sin tro vet jag inte.
Citera
2007-09-14, 11:31
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag tror på enkla lösningar i de flesta fall, även om det är lite underligt med paret Tanner/O´Brian (eller vad de nu hetter) - jag tror innerstinne inte att någon annan är inblandad.

En enkel lösning är - svartsjuka kanske, bara för att de är swingers betyder det inte avsaknad av att kunna känna svartsjuka!? Någon här tidigare påpekade att Kate hade blåmärken på ett kort i tidningen. Då har vi ett enkelt scenario. Mamman och pappan bråkar - pappan blir fysiskt våldsam och slår till mamman - mamman sitter och gråter hysteriskt - M. kommer in och kanske tjatar om något - mamman får ett impulsivt vredesutbrott och slår till M med full kraft - M. landar olyckligt och får direkt dödande skador. Pappan känner skuld och vill hjälpa mamman. Tillsammans samlar de sig och tvingas till att handla rationellt för att hålla ihop resterande familj och iscensätter planen som de ser som enda utväg. Sörja kan de göra senare. De gömmer kroppen tillfälligt för att senare slutligen begrava henne själva. Anledningen till att det tog så lång tid beror på mediabevakningen - de har helt enkelt inte haft möjligheten.

Också ett troligt scenario. Det ska bli intressant att få reda på hur det riktiga scenariot ser ut, för jag är ju inte direkt mindre övertygad om att föräldrarna är de skyldiga nu.
Citera
2007-09-14, 11:42
Medlem
Gothicas avatar
Nån fler än jag som tycker mamman påminner om Rebecka DeMorney (den psykopatiska barnflickan) i filmen Handen som gungar vaggan??
Citera
2007-09-14, 11:49
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
GW pratade på efterlyst ikväll om detta fall. Han berättade att han varit i kontakt med brittiska kollegor som är besvikna på den portugisiska polisen om hur dom skött utredningen. Statistiskt menar han är föräldrarna skyldiga men polisen bortsåg från det pga att föräldrarna var läkare. Lägenheten var en brottsplats men polisen behandlade den inte som det.

Han berättar vidare om att det statistiskt är föräldrarna och att det oftast är modern som är den skyldiga. Att barnet motsätter sig att föräldrarna går ut och äter exempelvis och att det då har hänt en olycka så att säga. Pappan ställer oftast upp på mammans sida och mörkar.

Normalt så brukar föräldrar som har drabbats av en förlust av ett barn dra sig tillbaks och bli helt paralyserade. Har man som i det här fallet dragit på sig strålkastarljus talar statistiken mot föräldrarna.

Vidare berättar han att det oftast händer av en slump och att det sällan handlar om att föräldrarna planerat det.

Jag hörde det.
Är mamman förövaren måste hon ha någon form av psykisk störning tycker man. Då är det i mitt tycke värre (om ni förstår) ifall pappan känt till allt och skyddat henne framför sina egna barn. I mina ögon har han valt bort både Maddie och de övriga barnen om han har någon som helst inblandning i försvinnandet/mörkandet. Han har fråntagit dottern en hederlig begravning, utsätter två småbarn för en livsfarlig kvinna. Bandet och kärleken till sin egen avkomma borde vara starkare än till en partner av motsatt kön. Det är det åtminstone för normala föräldrar.

Förresten, har media över huvud taget rapporterat något om vad som hände den schweiziska (österrikiska?) femåriga flickan som försvann från en badplats ungefär samtidigt som Maddie? Eller var hennes föräldrar för obetydelselösa? Har tjejen återfunnits, någon som läst något?
Citera
2007-09-14, 12:05
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag hörde det.
Är mamman förövaren måste hon ha någon form av psykisk störning tycker man. Då är det i mitt tycke värre (om ni förstår) ifall pappan känt till allt och skyddat henne framför sina egna barn. I mina ögon har han valt bort både Maddie och de övriga barnen om han har någon som helst inblandning i försvinnandet/mörkandet. Han har fråntagit dottern en hederlig begravning, utsätter två småbarn för en livsfarlig kvinna. Bandet och kärleken till sin egen avkomma borde vara starkare än till en partner av motsatt kön. Det är det åtminstone för normala föräldrar.

Förresten, har media över huvud taget rapporterat något om vad som hände den schweiziska (österrikiska?) femåriga flickan som försvann från en badplats ungefär samtidigt som Maddie? Eller var hennes föräldrar för obetydelselösa? Har tjejen återfunnits, någon som läst något?

Hennes föräldrar är säkert oskyldiga och har väl haft tillräckligt mycket vett i skallen att inte försöka göra det hela till en mediacirkus. Det är min spontana tanke.
Citera
2007-09-14, 12:23
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Håller med. Han låter som en toffel i så fall tycker jag. Han kanske också är rädd för henne? För att han vet vad hon är kapabel till?
Citera
2007-09-14, 12:31
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag är fortfarande mycket intresserad om det nämnts om Madeleine var ett ADHD barn eller liknande MYCKET krävande barn?

Fler än ett barn har tagits av daga av sina föräldrar som helt enkelt inte orkat med mer hyperaktivitet och så vidare.

Vet inget om Madeleine hade en störning eller ej men jag vet hur det är att ha hand om ett hyperaktivt barn (antagligen ADHD) och det är helt klart ett jävla jobb. Vet inte någon förälder med tre barn under 5 som inte till och från känner att man helt enkelt inte klarar det.
I somras var jag mycket glad att komma hem från semestern så att jag kunde återhämta mig. Hyperaktiva barn blir mycket värre när man inte kör på rutin längre och oftast händer det en hel massa dumt. Bland problemen kommer svårigheter att somna. Regelbundenhet är a och o för att livet skall funka.

Har svårt att tro att dom skulle ta livet av henne på semestern....

Ser ut som om vi kommer få en ännu intressantare media cirkus.
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283987,00.html
Citera
2007-09-14, 12:40
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Vet inget om Madeleine hade en störning eller ej men jag vet hur det är att ha hand om ett hyperaktivt barn (antagligen ADHD) och det är helt klart ett jävla jobb. Vet inte någon förälder med tre barn under 5 som inte till och från känner att man helt enkelt inte klarar det.
I somras var jag mycket glad att komma hem från semestern så att jag kunde återhämta mig. Hyperaktiva barn blir mycket värre när man inte kör på rutin längre och oftast händer det en hel massa dumt. Bland problemen kommer svårigheter att somna. Regelbundenhet är a och o för att livet skall funka.

Har svårt att tro att dom skulle ta livet av henne på semestern....

Ser ut som om vi kommer få en ännu intressantare media cirkus.
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283987,00.html

Den markanta skillnaden i de här båda fallen är ju då att en gärningsman som gett sig på en flicka när hon var ute och gick, nu helt plötsligt klättrar in genom hotellfönster och rövar bort sovandes barn? Näe... det låter för udda helt enkelt. Då måste han verkligen ha slagit om helt vad det gäller sin "fräckhet" i brottet. Och eftersom det inte rapporterats andra fall mellan 2004-2007 så har han ju inte haft tid åt att utveckla den fräckheten?
Citera
2007-09-14, 13:22
Medlem
Spitting Images avatar
Ett faktum jag tyckt vara märkligt hela tiden i den här fallet är att föräldrarna lämnade tre barn under 4 år helt ensamma på ett hotellrum för att gå på middag. Det antyder för mig att föräldrarna prioriterade sin frihet framför sina barns säkerhet, och att de praktiserade detta genom att ge Maddie sömnmedel för att vara säkra på att hon skulle sova.

Jag tror att föräldrarna av misstag överdoserade sömnmedlet och att flickan helt enkelt dog i sömnen. Allt därefter verkar ha varit händelser som styrts av panik och sedemera en medial uppmärksamhet utan dess like.

Finns där inte en märklig paus mellan det att föräldrarna larmar i hotelltrappan att deras barn är borta och tills dess man faktiskt ringer polisen - ca 40 minuter har jag läst någonstans. På 40 minuter hinner de skaffa undan kroppen.

När sedan den massmediala cirkusen drar på för fullt är uppmärksamheten på dem för stor och först tre veckor senare kan de hyra en bil och skaffa undan liket. Den bil i vilken man nu alltså funnit kroppsvätska och hår från Maddie samt likluktrester. Detta fallet kommer dock inte att lösas till 100% förrän någon av föräldrarna faller till föga och berättar och dessutom visar var de begravt flickan.

Otroligt tragisk historia, men om den stämmer kan man åtminstonne känna en viss lättnad i att flickan inte blev sexuellt utnyttjad av någon sjuk pedofil.
Citera
2007-09-14, 14:08
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitting Image
Otroligt tragisk historia, men om den stämmer kan man åtminstonne känna en viss lättnad i att flickan inte blev sexuellt utnyttjad av någon sjuk pedofil.
Det är inte så säkert att hon slapp. Kanske därför hon var så hyperaktiv och jobbig.
Kanske hotade Maddie att berätta för utomstående vad hon varit med om och därför tystades med en överdos?

"Pappa är pedofil"-teorin har tagits upp tidigare.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=8319043&postcount=811
Citera
2007-09-14, 14:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitting Image
Ett faktum jag tyckt vara märkligt hela tiden i den här fallet är att föräldrarna lämnade tre barn under 4 år helt ensamma på ett hotellrum för att gå på middag. Det antyder för mig att föräldrarna prioriterade sin frihet framför sina barns säkerhet, och att de praktiserade detta genom att ge Maddie sömnmedel för att vara säkra på att hon skulle sova.

Jag tror att föräldrarna av misstag överdoserade sömnmedlet och att flickan helt enkelt dog i sömnen. Allt därefter verkar ha varit händelser som styrts av panik och sedemera en medial uppmärksamhet utan dess like.

Finns där inte en märklig paus mellan det att föräldrarna larmar i hotelltrappan att deras barn är borta och tills dess man faktiskt ringer polisen - ca 40 minuter har jag läst någonstans. På 40 minuter hinner de skaffa undan kroppen.

När sedan den massmediala cirkusen drar på för fullt är uppmärksamheten på dem för stor och först tre veckor senare kan de hyra en bil och skaffa undan liket. Den bil i vilken man nu alltså funnit kroppsvätska och hår från Maddie samt likluktrester. Detta fallet kommer dock inte att lösas till 100% förrän någon av föräldrarna faller till föga och berättar och dessutom visar var de begravt flickan.

Det ser ut som om jag hade fel, trodde att någon (först pappan) hade slagit ihjäl henne.

Om detta stämmer lär någon berätta tids nog, för att göra sig av med skuld eller för att avsäga sig från skuld. Det är två barn till som påverkas i högsta grad av utfallet och det kan bli en avgörande faktor.

Det där med att lämna barnen anser jag inte vara så farligt, tvillingarna var väl lite väl unga förvisso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in