Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Är man funtad på det viset att man utnyttjar sina läkarkunskaper och söver ner barnen i syfte att få vara barnlediga en kväll, ja då är man fan inte mänsklig.
Jag skulle aldrig i livet lämna mina tre barn själva på hotellrummet, oavsett hur nära restaurangen låg. Att titta till barnen varje halvtimme räcker inte, tänk om någon av dom vaknat precis efter dom tittat till dom? Ska då barnet skrika/gråta efter mamma och pappa i en halvtimme?? Låter lite för ohumaniskt för min del..
Redan där erkänner ju föräldrarna åtminstone i mina öron att dom saknar empati och omdöme.
Som jag skrev innan i ett tidigare inlägg är det inte detta som engelsk media har tagit fasta på direkt. Den del av min familj som bor i England har berättat för mig att detta är ganska vanligt, och ingenting konstigt i England. Andra länder, som oss själva och t.ex. USA ses detta som mycket märkligt. Amerikanska medier har till exempel inte varit nådiga i sin kritik angående just detta.
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Vad för slags bråk menar du? Att det har varit bråk med M. som ligger till grund för hennes död har diskuterats länge, men om du menar bråk mellan föräldrarna är det intressant. Då kan vi få ett nytt tänkbart scenario.
Föräldrarna har kanske bråkat verbalt som lett till att mannen använt sig utan fysiskt våld. I detta kan M. kanske varit hysterisk, gnällig och irriterat mamman. Mamman kanske har skakat om henne väl hårt, eller puttat till henne så att hon har slagit i sig olyckligt.
Edit:
Letsdoit tog tidigare upp teorin om att det kanske kunde röra sig om ett barmhärtighetsmord. Innerstinne tror jag egentligen inte på detta, men är intressant utifrån dessa två oklarheterna.
1. OM det nu var en olycka, som till exempel att de puttat in henne i en sängkant, eller skakat om henne så nacken knäckts eller liknande. Hade man då istället inte kunna få detta att se ut som en olycka? Varför inte säga att M. klättrade upp på byrån och trillade, eller liknande?
2. Om det nu var sömnmedel som låg till grund för hennes död måste de ha upptäckt detta INNAN de gick till restaurangen? Jag tror inte på att de upptäckte henne död efter de att de lämnat hotellrummet med tanke på deras agerande och mammans uttalande om "the have taken her". Alltså visste de att hon var död och hade kokat ihop en lögn innan de gick och käkade. Men det jag ville säga är att OM de gett henne sömnmedel borde de sett att hon reagerade dåligt, samt att de då borde kontaktat ambulans. Jag har svårt att tro att de enbart själva försöker göra upplivningsförsök då de märker att hon håller på att dö. Här finns det dock en förklaring. De har gett henne sömnmedel, sedan själva gått och gjort vid sig för middagen, kanske till och med haft lite "hotschi kotschi" för sig i duschen. När de var klara med det upptäckte de henne död.
Jag tror dock att kroppen kommer att hittas inom det snaraste då de mer nogrannt kartlagt deras dagar från den dagen de hyrde bilen.