2007-10-04, 09:38
Medlem
H8reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonmannen
Och vad är ett normalt beteende i en onormal situation?

I en sådan situation, om den är riktig, är man paralyserad av sorg.

Allt enligt statistik och Leif GW

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70464761_852__,00.html
Citera
2007-10-05, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Vart ungefär ligger intelligensnivån i detta forum?

Iblnd funderar jag på att gå med i MENSA!
Citera
2007-10-05, 21:57
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Om nu barnflickan kidnappat henne finns iallafall hopp hon är i livet! Annars är chansen för varje dag som går att hitta henne i liv minskad!

Barnflickan? Var det inte hotellstäderskan? http://www.expressen.se/nyheter/1.860785/staderska-tog-henne
Citera
2007-10-06, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Barnflickan? Var det inte hotellstäderskan? http://www.expressen.se/nyheter/1.860785/staderska-tog-henne

Jo det var det...... Men hon vittnet sa ju den varit mörkhårig den som hon sett lämna McCanns hotell rum och att det var hon sa inget om att den var lång hårig och hade hästsvans men det var väl en kort hårig tjej kanske!
Citera
2007-10-06, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch

Jo det var det...... Men hon vittnet sa ju den varit mörkhårig den som hon sett lämna McCanns hotell rum och att det var hon sa inget om att den var lång hårig och hade hästsvans men det var väl en kort hårig tjej kanske!

Hoppas verkligen de hittar henne levande!
Citera
2007-10-07, 08:45
Medlem
moneysisters avatar
Begravd på stranden

Vad tror ni om detta ?

http://www.expressen.se/nyheter/1.870603/leta-i-sanden-pa-stranden
Citera
2007-10-07, 10:15
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
Vad tror ni om detta ?

http://www.expressen.se/nyheter/1.870603/leta-i-sanden-pa-stranden
Äh, hon spawnar upp nånstans, och den där afrikanen vaktar hennes kropp som ligger på stranden, det är därför hon inte vågar sig dit. Han tänker döda henne igen och sno hennes items.
Citera
2007-10-07, 11:13
Medlem
KarlPs avatar
Otroligt vad Media vände snabbt efter att Mc Canns hade kommit hem till England och anlitat toppadvokater för att rentvå sig själva.

Nu handlar all media rapportering återigen om att "alla" bevis visar att hon blivit bortrövad. Ingenting om föräldrarnas ansvar längre.

Tänk vad man åstadkomma med pengar.

"En DNA-expert, anlitad av föräldrarna Gerry och Kate McCann, har pekat ut en plats på Praia da Luzs strand där försvunna Madeleine, 4, är begravd."

Nu är det tydligen McCanns egna "experter" som skall utreda fallet.
Citera
2007-10-07, 12:39
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Och vad är ett normalt beteende i en onormal situation? Båda föräldrarna verkar vara kompetenta och tänkande människor, varför skulle de inte ringa media för att få hjälp att sprida info om försvinnandet? Som läkare har de erfarenhet att snabbt fatta avgörande beslut i väldigt stressade situationer. Jag hoppas jag hade gjort samma sak om det hänt mig.

Varför är det första man kan tänka på att dra in media i det hela menar du? Du menar att detta skulle vara ett normalt beteende då det handlar om läkare? Det är inte ett normalt beteende att blanda in media när ens barn försvinner. Det mest normala är att låta polisen jobba i sin takt och se till att inte sabba deras utredning genom att göra det hela till ett mediajippo. Om det varit ett normalt beteende så hade vi ganska ofta sett artiklar i dagstidningarna om föräldrar som febrilt letar efter sina försvunna barn, men så är det ju tack och lov inte.
Citera
2007-10-07, 16:40
Medlem
lejonmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Varför är det första man kan tänka på att dra in media i det hela menar du? Du menar att detta skulle vara ett normalt beteende då det handlar om läkare? Det är inte ett normalt beteende att blanda in media när ens barn försvinner. Det mest normala är att låta polisen jobba i sin takt och se till att inte sabba deras utredning genom att göra det hela till ett mediajippo. Om det varit ett normalt beteende så hade vi ganska ofta sett artiklar i dagstidningarna om föräldrar som febrilt letar efter sina försvunna barn, men så är det ju tack och lov inte.
Sprida bilden på på flickan och vad som hänt över hela världen, därför. Jag hade blandat in media blixtsnabbt oavsett om det anses normalt eller inte. Jag hade gjort ALLT för att hitta mitt barn.

Låta polisen jobba i sin takt...
Citera
2007-10-07, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Otroligt vad Media vände snabbt efter att Mc Canns hade kommit hem till England och anlitat toppadvokater för att rentvå sig själva.

Nu handlar all media rapportering återigen om att "alla" bevis visar att hon blivit bortrövad. Ingenting om föräldrarnas ansvar längre.

Tänk vad man åstadkomma med pengar.

"En DNA-expert, anlitad av föräldrarna Gerry och Kate McCann, har pekat ut en plats på Praia da Luzs strand där försvunna Madeleine, 4, är begravd."

Nu är det tydligen McCanns egna "experter" som skall utreda fallet.
Tja, med tanke på vilket pissjobb den portugisiske Inspector Clouseau-gruppen har lyckats med så.. JA!

För övrigt så tycker jag att det stärker bilden av dem som oskyldiga att de nu har anlitat denne Mr Locator som ska vara så dunderbra på att hitta spår, kroppar etc
Citera
2007-10-07, 18:30
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Sprida bilden på på flickan och vad som hänt över hela världen, därför. Jag hade blandat in media blixtsnabbt oavsett om det anses normalt eller inte. Jag hade gjort ALLT för att hitta mitt barn.

Låta polisen jobba i sin takt...
Precis, och riskera att få ett sådant virrvarr av skitsnack och lösa rykten som spridits i media den senaste tiden? Ja, så kan man ju också göra. Jag själv hade nog föredragit att låta polisen jobba i lugnt och ro istället för att göra en komedi av det hela. Tack vare media är väl snart självaste Dracula skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in