Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Det här fallet kommer aldrig att lösas så det enda man kan göra är att försöka föreställa sig olika scenarion.
När det gäller doseringen så diskuterades detta när det begav sig. Vissa trodde att Kate - för det var förmodligen hon - glömde att justera ner dosen varje kväll eftersom halveringstiden i barn är mycket långsam. Dosen måste alltså sänkas efter hand.
Ja och någon natt innan försvinnandet grät ju Maddie förfärligt medan föräldrarna var ute och åt. Kanske gav de henne en extra hög dos för att hon inte skulle vakna och gråta igen. Eller så gav båda föräldrarna en dos ovetande om att den andre redan gett. Om de täcker upp för varandra i detta så tror jag att båda föräldrarna är lika skyldiga till det som hänt.
Men en annan teori är ju att Maddie vaknade, klättrade upp på/vid soffan, föll ner och slog sig så illa att hon avled. Jag har för mig det fanns spår vid soffan och att man även är tveksam över om hon ens sov i sängen den kvällen utan dog kvällen innan. Familjen höll sig undan de andra familjerna dagen hon försvann och något med in- pcj utcheckningslistorna på creche var väl också konstigt den dagen.